Dette dokumentet omhandler mobile enheter som Tjenestene bruker, både på Omsorgssentre, Hjemmetjenesten, Spesialboliger mm. Felles er at enhetene de bruker er satt opp og kontrolleres av IT.
Inntil videre har vi egen rutine for Ipadene som brukes: Profil - Oppskrift - Mobil Omsorg - Oppdatere app + Tjeneradresse
Felles for alle løsninger:
Det forutsettes at du, før du melder feil, har gjennomgått rutinen for feilsøking av Mobile Enheter.
Innloggingsrutine: Mobile enheter HM Omsorgssentre - Innlogging
Feilsøking Omsorgssentre: Mobile enheter HM - feilsøking Omsorgssentre
Feilsøking HJTJ og Spesialboliger: Mobile enheter HM - feilsøking HJTJ og Spesialboliger
Det å skrive avvik gjør ikke at feilen blir løst. det viktige med å skrive avvik er at leder da får en oversikt over omfanget av feil. Det er viktig at avviket så godt som mulig beskriver selve feilen. Husk at de fleste Omsorgssentre IKKE har trygghetsalarm, de har alarmknapp. Enkelte sentre har trygghetsalarm på enkelte beboerrom (omsorgsboliger), da brukes denne kun for å muliggjøre toveis samtale med beboer.
Trygghetsalarm er noe vi kun har hos hjemmeboende og Spesialboliger, det er derfor veldig fint om alle på omsorgssentrene slutter å kalle alarmsmykket for trygghetsalarm, da det kan forvirre oss i feilsøkingen...
Alle feil som omhandler selve mobilen/nettbrettet og funksjonalitet i den sendes på mail til: it-servicesenter@kristiansand.kommune.no
Alle feil som gjelder utstyr hos hjemmeboende / spesialbolig, samt ILOQ sendes på mail til: post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no
Alle andre feil inne i appene/systemene sendes på mail til: hs.fagsystem.hjelp@kristiansand.kommune.no
Litt forvirrende med 3 steder å melde feil, vi håper å få samlet dette litt mer ila 2025.
For at vi skal kunne hjelpe med å fikse feil er det helt nødvendig at vi kan få tak i deg. Signer derfor mailen med fullt navn, og ev mobilnummer vi kan nå deg på. Hvis ikke bruker vi masse på å få tak i deg, i stedet for å kunne hjele deg. Dersom du jobber turnus, informer oss gjerne om en kollega vi kan kontakte på dagtid.
Følgende info må vi ha i feilmeldngen for at vi skal kunne feilsøke:
Uten denne infoen har vi ikke noe grunnlag for å feilsøke....