Mobile enheter HM - Melde feil v. 1.1

Dette dokumentet omhandler mobile enheter som Tjenestene bruker, både på Omsorgssentre, Hjemmetjenesten, Spesialboliger mm. Felles er at enhetene de bruker er satt opp og kontrolleres av IT.

Inntil videre har vi egen rutine for Ipadene som brukes: Profil - Oppskrift - Mobil Omsorg - Oppdatere app + Tjeneradresse

 

Felles for alle løsninger:

Det forutsettes at du, før du melder feil, har gjennomgått rutinen for feilsøking av Mobile Enheter.

Innloggingsrutine: Mobile enheter HM Omsorgssentre - Innlogging

Feilsøking Omsorgssentre: Mobile enheter HM - feilsøking Omsorgssentre

Feilsøking HJTJ og Spesialboliger: Mobile enheter HM - feilsøking HJTJ og Spesialboliger

 

Det å skrive avvik gjør ikke at feilen blir løst. det viktige med å skrive avvik er at leder da får en oversikt over omfanget av feil. Det er viktig at avviket så godt som mulig beskriver selve feilen. Husk at de fleste Omsorgssentre IKKE har trygghetsalarm, de har alarmknapp. Enkelte sentre har trygghetsalarm på enkelte beboerrom (omsorgsboliger), da brukes denne kun for å muliggjøre toveis samtale med beboer.

Trygghetsalarm er noe vi kun har hos hjemmeboende og Spesialboliger, det er derfor veldig fint om alle på omsorgssentrene slutter å kalle alarmsmykket for trygghetsalarm, da det kan forvirre oss i feilsøkingen...

 

Alle feil som omhandler selve mobilen/nettbrettet og funksjonalitet i den sendes på mail til: it-servicesenter@kristiansand.kommune.no

Alle feil som gjelder utstyr hos hjemmeboende / spesialbolig, samt ILOQ sendes på mail til: post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no

Alle andre feil inne i appene/systemene sendes på mail til: hs.fagsystem.hjelp@kristiansand.kommune.no

Litt forvirrende med 3 steder å melde feil, vi håper å få samlet dette litt mer ila 2025.

 

For at vi skal kunne hjelpe med å fikse feil er det helt nødvendig at vi kan få tak i deg. Signer derfor mailen med fullt navn, og ev mobilnummer vi kan nå deg på. Hvis ikke bruker vi masse på å få tak i deg, i stedet for å kunne hjele deg. Dersom du jobber turnus, informer oss gjerne om en kollega vi kan kontakte på dagtid.

Følgende info må vi ha i feilmeldngen for at vi skal kunne feilsøke:

  1. Fullt navn på deg selv, samt et mobilnummer vi når deg på.
  2. Hva du selv har gjort for å feilsøke.
  3. Hvor du jobber (navn på institusjon, etg, avd mm).
  4. Mobilnummeret til enheten du melder feil på, og gjerne kallenavn på denne.
  5. Nøyaktig dato, klokkeslett og sted feilen oppstod, eller der du oppdaget feilen.
  6. Beskriv feilen så godt som mulig, f.eks:
    • Ikke mulig å logge inn på telefonen.
    • Ikke mulig å logge inn i en app (hvilken da?).
    • Blir kastet ut / logget ut av en app.
    • Ikke mulig å tilstedemarkere seg på et rom.
    • Beskriv så nøyaktig som mulig ev feilmeldinger du får på skjermen
    • ++++

Uten denne infoen har vi ikke noe grunnlag for å feilsøke....