Denne rutinen gjelder dersom selve kameratilsynet feiler, ikke lar seg utføre, eller hendelsesbaserte tilsyn som ikke varsler slik de skal. Dersom dere ikke klarer å fikse feilen selv, og må melde dette videre, husk da at følgende opplysninger trengs:
Får ikke tilgang til bilde fra kamera på telefonen:
Skyldes vanligvis at datastrømmen fra kameraer har blitt brutt av en eller annen grunn, og ikke klarer å starte opp igjen. Vi har i dag 2 måter å kople opp kameraene, direkte på kommunens datanett eller via en 4G-boks.
Dersom kameraet ikke virker i løpet av 3 minutter er det noe annet galt. Kontakt da en lokal superbruker for hjelp.
Hendelsesbasert tilsyn blir ikke utløst:
Hendelsesbaserte tilsyn betyr at kameraet sender et varsel til telefonene dersom en uønsket hendelse har oppstått. Normalt betyr det "Satt seg opp i seng", "Ut av seng" eller andre varsler. Felles for alle varslene er at Superbrukerne tegner noen linjer i videobildet, og dersom tjenestemottaker bryter disse går alarmen. Dette forutsette at man ikke snur på selve kameraet, eller flytter senga. Skal senga flyttes må man huske å endre det hendelsesbaserte tilsynet.
Dersom det oppleves at hendelsesbasert tilsyn ikke utløses, eller at det gir mange feilvarsler, sjekk følgende:
Dersom dette ikke løser feilen, kontakt lokal superbruker og få vedkommende til å sjekke kamerainnstillingene. Husk da at følgende opplysninger trengs: