P360 Politiske saksframlegg - hvordan opprette v. 1.3

Hensikt

Sikre at saksfremlegg som skal behandles i politiske utvalg eller kommunedirektørens ledergruppe registreres og opprettes riktig i kommunens sak og arkivsystem, P360. Dette for å sikre riktig behandling og at saksfremlegg blir tilgjengelig for utvalgssekretæren og publisert til utvalgets medlemmer.

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder for saksbehandlere og ledere i P360.

Ansvar for gjennomføring

Aktuell saksbehandler og leder.
 

Beskrivelse

  • Finn riktig saksnummer/sak, eventuelt be Dokumentsenteret om å opprette ny sak.

  • Velg Nytt dokument og velg mal "Saksfremlegg/innstilling, Saksdokument" for alle utvalg, bortsett fra KDL (Kommunedirektørens ledergruppe). For KDL brukes malen "Saksfremlegg KDL".

  • Registrer dokumentopplysningene.

  • Vurder offentlighet – riktig § (lovhjemmel), tilgangskode og -gruppe.

  • Under fanen Behandlingsplan velges aktuelt utvalg og møtedato.

  • Opprett og skriv saksframlegget.

  • Koble til eventuelle elektroniske vedlegg.

  • Kontroller at alle filer, både saksfremlegg og vedlegg, er sjekket inn.

  • Bruk arbeidsflyt i P360 for elektronisk godkjenning hos leder og/eller direktør. Dersom saken skal behandles i nærings- og eierskapsutvalget, formannskap og/eller bystyret, skal den i tillegg godkjennes av kommunedirektør.

  • Når dokumentet er godkjent elektronisk, blir det kontrollert og journalført av Utvalgssekretær.

Utvalgssekretær:

  • Sjekk at alle filene er i lesbar stand.

  • Eventuelt utrykte vedlegg skal journalføres som "internt notat uten oppfølging" i aktuell sak.

  • Endre status til J. Utvalgssekretær har i tilllegg til arkivar rettighet til å journalføre disse dokumenttypene.

Etter avholdt møte:

  • Saksbehandler følger opp politisk vedtak. Se egen veiledning for "Vedtaksoppfølging".
     

Definisjoner

P360: Public360 online - kommunens sak og arkivsystem.