Overføring av saker - prosedyre v. 1.0

 

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig overføring av saker i tjenesten.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Saksbehandler han ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.

 

Beskrivelse

Ulike overføringer:

  • saksbehandler slutter
  • når barnet flytter
  • fra team til team
  • fra grunnskole til spesialavdeling (Krossen/Toppen, se egen prosedyre)
  • fra ett skoleår til neste (se prosedyre for avslutning av saker)
  • fra vår PPT til annen PPT
  • fra klientsak til Læringsmiljøveiledning (se egen prosedyre)

Generelt:
Ved overføring skal all registrering og journalføring være oppdatert.
Intern overføring i teamene og overføring mellom teamene styres av teamkoordinatorene.
Ved bytte av saksbehandler tar ny saksbehandler kontakt for å informere foreldre (muntlig eller i brevform, jfr. mal i HK-oppvekst).
Merkantil har ansvar for at HK-oppvekst er oppdatert og kvalitetssikrer melding/brev om overføringer.
Det skal sendes melding i HK-oppvekst til ny saksbehandler om tildelt sak.
Melding om overføring fra ett skoleår til neste gjøres ved virksomhetsregistrering senest juni.

Ved overføring til annen kommunal PPT:
Dersom foresatte ønsker og har samtykket, overfører saksbehandler relevante papirer til ny PPT.  Samtykket skal være informert, dvs. at foresatte er enig i hvilke konkrete papirer det gjelder.