Teknisk sjekkliste
- Prioriter driften og besvar alarmene
- Bruk samtidig noe tid på å feilsøke og få en oversikt før man evt ringer Tellu
- De 3 PCene: Den til venstre er kommunal på alle plassene, de 2 andre blir kalt UMO-pcer
- Telefonene vi bruker til vanlig er IP-telefoner
- I tillegg har vi flere mobiltelefoner som kan brukes som reserve.
- Vi har 2 telefoner med ICE-abbonement dersom det er utfordigner hos Telenor
- UMO husker deg i 5 min
- Sjekk hvilke PC-er som er i orden
- Prøv bærbare PCer (simkort)
- Oppretthold driften med alternative PCer
- Sjekk med Tellu etter 5 min
- Dersom det ikke er feil hos Tellu er det sannsynligvis feil lokalt hos oss, og da er det avd.leder/stedfortreder som kontaktes. Er driften oppe og går kan dere vente med å varsle avd.leder til f.eks dagen hvis det er på natt. Det er samtidig ikke meningen at dere skal trenger å sitte 12 timer på en bærbar PC, så ring etter behov
- Dersom du er i en alarmøkt, be en kollega overta den
- Logg ut av UMO (ikke hele PCen). Vent 5 min før du logger deg inn igjen
- Logg evt inn på vikarbruker i mellomtiden
- Dersom det er problemer for alle operatørene som ikke går over etter 5 min, ring Tellu
- Glemt egen mobil: Bruk youbikey
- Glemt passord: Bruk vikarbruker, og send mail til avd.leder som bestiller nytt
- Fått ny tlf: Send mail til avd.leder som bestiller ny aktiveringslink til Duo mobile. Bruk youbikey i mellomtiden
- Slå PC av og på
- Bytt evt til annen PC og meld fra til leder på mail
- Logg inn på kommunal PC. Passordet kan være utløpt
- Prøv på nytt å logge inn på Innafor
- Bruk evt Innafor fra kommunal PC
- Ny tlf: Authenticator må nullstilles. Send mail til IT. Be en kollega logge seg inn i mellomtiden
- Man kan bytte passord på passordportalen: https://krikom.sharepoint.com/sites/IT-info/SitePages/Passordportalen.aspx
- Man kan gå direkte til UMO ved å gå til http://remote1.telenorobjects.com/RDWeb
- Direkte til Stavanger-server: http://remote2.telenorobjects.com/RDWeb
- Dersom alarmene kun kommer på Stavangerserveren, kan det være noe feil med hovedserveren
- Man kan bli kastet helt ut av Umo, eller det kan stå «ikke tilkoblet» på toppen av skjermen
- Logg inn flere operatører på Stavanger
- Logg inn og ut av Fornebu
- Informer Tellu hvis det vedvarer i mer enn 5 min
- Dersom driften opprettholdes på Stavanger trenger man ikke varsle avd.leder utenom på mail
Samme innlogging som på Fornebu
Passord byttes hver 6.uke. Dette må gjøres ved å logge seg inn på Fornebu
- Prøv fra en annen PC og med en annen bruker
- Prøv i 15 min før dere varsler Tellu
- Kan vise seg som grå enheter, utfordringer med å ringe
- Prøv å bytte til mobiltelefon.
- Prøv evt å logge inn med ICE-telefonene
- Dagtid: Ring Tellu support og informer om EPJ-feil. Fortell hva kommunen har sagt
- Kveld/natt/helg: Send mail til Renate med samme informasjon
- Informer den som melder feil om at dere ringer og sender sms til hj.tj som vanlig, så det er ikke en kritisk tjeneste
- Det kan oppleves at det blir hvit skjerm, melding om «stopp i videostrøm» eller «kamera ikke tilgjengelig» eller andre feil
- Legg alarmen til overvåkning
- Prøv igjen, og dersom det ikke går, be annen operatør sjekke
- Prøv å logge inn med en vikarbruker (prøv i 15 min)
- Ring vakttelefonen til Tellu og informer om det som er feil
- Vent på tilbakemelding fra Tellu før dere evt ringer hj.tj og informerer om at dere ikke har fått utført tilsynet som planlagt
- UNNTAK: Dersom pop-up sier at hj.tj må rykke ut raskt, må hj.tj ringes før Tellu
- Dersom utforinger med innlogging, be en annen operatør prøve
- Prøv en kommunal PC
- Vent noen minutter og prøv igjen
- Ring support tlf dersom man ikke kommer inn på en halv time
- Informer evt sonene hvis varslene ikke behandles som normalt