Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at vi har rutiner når vi mottar betalinger fra deltakere ved skolen.
Kongsgård skolesenter
Kongsgård skolesenter
Ved oppstart av nye klasser får elevene som er betalingselever en betalingskontrakt. På kontakten står det informasjon om kurset, lærer, hvilken periode betalingen gjelder og kursavgift. Kurset kan betales med bankkort, kontant eller vipps. Betalingen kan deles i to. På høsten er første periode frem til høstferien, og andre periode er frem til Jul. På våren er første periode frem til påske og andre periode frem til sommeren.
Kveldselever betaler hele kurset under ett.
De som begynner etter oppstart får betalingsinformasjon av Inntaksleder.
De som har søkt om rett og plikt må betale fram til de får brev om at rett og plikt er innvilget. For mye betalt, refunderes. Startdato for rett og plikt finner vi i Nir.
Kopi av alle betalingsinformasjonene oppbevares i ekspedisjonen.
Deltakeren betaler i eksepedisjonen med kort eller kontant. Dette noteres på kontrakten og deltaker får kopi.
Bankterminalen avstemmes en gang i uken og avstemmingen sendes i et xl ark til regnskapstjenesten. Kontantkassen gjøres opp en gang i måneden. Nokas henter kontanter den siste fredag i måneden. Avstemmingsskjema med bilag sendes regnskapstjenesten v/Reidun Bru Loland. Elever som har betalt med vipps, overfører regnskap til vår konto en gang i måneden. Vi kan selv skrive ut rapport for å se hvem som har betalt.