Utsendelse av forhåndsvarsel- prosedyre for v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre god kvalitet og en enhetlig forståelse i saksbehandlingen, samt å ivareta forhold nevnt i lover, forskrifter og bestemmelser forhåndsvarselet er hjemlet i. 

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder for ansatte i abonnentavdelingen med ansvar for utsendelse av forhåndsvarsler.

 

Ansvar for gjennomføring

Arbeidsgiver har ansvaret for at rutinen fins, skal informere om den og invitere ansatte til forbedringer av rutinen og avviksbehandling i forhold til den. De ansatte er ansvarlig for å bruke den. 

Beskrivelse

1. Saksbehandler oppretter forhåndsvarselet.​

  • Riktig adresse, gnr/bnr, mottaker
  • Hjemmelsgrunnlag
  • Nødvendig grunnlag for å gi forhåndsvarsel
  • Tilstrekkelig dokumentasjon
  • Frist for innvendinger
  • Frist for utførelse av pålegget
  • Saksbehandler oppretter forhåndsvarselet i saksbehandlingssytemet (entrprenørportalen)

2.  Seksjonsleder kontrollerer forhåndsvarselet

  • Ved behov kontaktes kommuneadvokaten

3. Saksbehandler sender ut forhåndsvarsel 

  • Forhåndsvarselet sendes ut gjennom "svar ut".

4. Saksbehandler mottar innvendinger 

  • Vurderer innvendinger om de er reelle, enten oppretthold forhåndsvarsel eller ikke.
  • Dersom det ikke skal gis pålegg eller at det skal gis annet pålegg, skal mottaker varsles per brev/svar ut. 
  • Dersom det skal gis pålegg effektueres pålegget.