Hensikt
Sikre at tapte elektroniske nøkler til ILOQ elås-system blir sperret snarest mulig.
Gjelder for
Alle teknikere innen velferdsteknologi. Hver sone/tjeneste må ha sin egen rutine for dette.
Instruksbeskrivelse
Ansatte med tilgang til elektroniske nøkkelbokser, har denne tilgangen fortrinnsvis via mobiltelefonen. I tillegg til dette ligger det et lite antall FOBBER (NFC nøkkel-tagger) hos hver Ressurs som en reserve ved feil på mobil ol. Disse skal være innelåst, og kun tilgjengelig for avdelingsleder eller av denne delegert.
Teknikerne har også tilgang via sin mobiltelefon. I tillegg har hver tekniker sin personlige Programmerings-FOB som brukes for å få tilgang til å gjøre endringer i systemet. Tabellen under viser hvilke tiltak som må gjøres dersom en eller flere elektroniske nøkler kommer på avveie.
Hendelse: | Aksjon: |
---|---|
Tekniker mister mobiltelefonen. | Umiddelbart kople seg opp til ILOQ Administrasjonsverktøy, for å deaktivere/slette mobiltelefonen sin der. slik at den ikke kan brukes i systemet. Alternativt be en annen tekniker gjøre dette. Tellu Support kan også bistå ved behov. Varsle Systemansvarlig i tillegg. |
Tekniker mister Programmerings-FOB |
Kontakte Tellu Support umiddelbart for å få den deaktivert, og sende ny. Varsle Systemansvarlig. |
Beredskaps-FOBer eller sone-FOBer kommer på avveie | Varsle Systemansvarlig som deaktiverer disse umiddelbart. Hvis ikke Systemansvarlig er tilgjengelig deaktiverer man dem selv, ev med hjelp fra Tellu. Varsle Systemansvarlig i etterkant. |
Helsearbeider mister sin mobiltelefon eller FOB | Varsle sin leder umiddelbart, paralellt med at teknikerne varsles, slik at den kan bli deaktivert. Ressursen må imidlertid ha sin egen rutine på plass for dette. |