Gjeldsrådgivning - Rutiner ved henvendelser v. 1.3

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at de som ønsker å snakke med en gjeldsrådgiver får kontakt.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte i Innbyggertorget.

 

Ansvar for gjennomføring

Arbeidsgiver har ansvaret for gjennomføringen.

 

Beskrivelse

 

RUTINER VED HENVENDELSER TIL GJELDSRÅDGIVNINGSTJENESTEN

Henvendelser fra brukere eller samarbeidsinstans uten avtale

Dersom bruker eller samarbeidsinstanser henvender seg i skranken til Innbyggertorg på Rådhuskvartalet og ønsker å snakke med en gjeldsrådgiver, ønsker vi å få navn og personnummer.

Hvis bruker ikke har en aktiv sak i Public 360 lagrer vi informasjonen i et excel ark, kalt Drop-In skjema, i Teams i 1-2 år (se eget dokument om saksgang ved Drop-In).

 

Når bruker eller samarbeidsinstans henvender seg og skal levere dokumentasjon til en pågående sak

Vi ønsker at bruker leverer fullstendig dokumentasjon.

Få gjerne personnummer til bruker, slik av vi kan søke opp saken i Public og forberede oss før vi kommer ut.

Dersom gjeldsrådgiver ikke er til tilgjengelig er det laget en liste over nødvendig dokumentasjon, som dere finner i skapet bak Arvid ved skranken til Innbyggertorg på Rådhuskvartalet. Husk at fullmakten skal være fullstendig utfylt.

Dere kan legge dokumentasjonen i en konvolutt i vår posthylle som heter Gjeldsrådgivning.

Vennligst ikke gi ut e post adresse til bruker/samarbeidsinstanser. Dersom bruker ønsker å levere dokumentasjon digitalt, kan bruker velge eDialog.

 

Utlevering av brev til bruker/samarbeidsinstans ved vårt fravær

I noen få situasjoner vil bruker/samarbeidsinstans hente brev fra oss ved Innbyggertorg ved vårt fravær. Da har vi på forhånd avtalt henting med bruker/samarbeidsinstans.

Dersom bruker/samarbeidsinstans skal hente brev fra oss, legges dette i skapet (bak Arvid) i skranken ved Innbyggertorg på Rådhuskvartalet.

Vi merker brevene med dato og klokkeslett når vi har lagt det ut og hvem av oss som er ansvarlig. Vi skriver hvem som skal hente brevet og hvilket tidspunkt som er avtalt.

 

Fravær

Når vi har fravær samtidig, skal skranken og sentralbordet ha beskjed. Vi gir beskjed til leder for skranken og sentralbord.

Leder vil videreformidle til avdelingen. Fravær registreres i Outlook.

Katrine jobber 50%, og har 3 arbeidsdager med redusert arbeidstid, se Outlook.

Det er leders ansvar å informere de som skal ha beskjed om sykefravær.

 

 

Vedlegg

Kristiansand kommune - Gjeldsrådgivning

 

Definisjoner

 

Vedlegg og referanser