Elektroniske meldinger - prosedyre for behandling av meldinger fra spesialisthelsetjenesten v. 1.1

Hensikt

Å sikre at elektroniske søknader/meldinger fra spesialisthelsetjenesten blir behandlet og fulgt opp (jmfr. delavtale 5).


Gjelder for

Forvaltning og koordinering 
 

Definisjoner

PLO-mottak= de som ferdigbehandler PLO-meldinger 
PLO-ansvarlig= den som fordeler saker fortløpende til saksbehandlere i avdeling. 
 

Beskrivelse

TYPE MELDING 

BESKRIVELSE AV HVA PLO-MOTTAK GJØR MED MELDINGENE 

Melding om innleggelse 

Sender mail til utfører eller merker med Ingen tjeneste.

Der bruker kun har tjenester som ikke sender innleggelserapport sender PLO-mottak svar til sykehuset (forespørsel) med følgende innhold:  

Bruker har følgende tjenester i Kristiansand Kommune; 
***
Disse er ikke underlagt krav om innsendelse av innleggelses rapport. 
Dette til deres info.» 

Hvis sykehuset etterspør innholdet disse tjenestene sendes dette videre til PLO-ansvarlig for videre besvarelse.   

Nye Helseopplysninger  

Sender mail til utfører.

Sender mail til egen PLO-mailadresse merket: 

  • Id-nummer 
  • Forventet utskrivelsesdato/ usikker ut-dato 

Fordelte saker:  
Der det har vært kommunikasjon samme dag 

Gjelder: Helseopplysninger/  
Forespørsel/ svar på Forespørsel  

PLO-mottak ferdigbehandler meldingen. 

Saksbehandler som saken er fordelt til, har ansvar for å sjekke meldings boksen frem til kl 15, også etter at tjenesten er tildelt. 

Etter kl 15 ferdigbehandler PLO mottak meldingene, og sender mail til PLO ansvarlig hvis meldingen inneholder endringer (eks takker nei til tjeneste, avmelding).  

Når det mottas PLO i saker hvor det er saksbehandler i avd 2/3 må den enkelte saksbehandler varsles via mail. Kopi til teamkoordinator hvor det er fraværsmelding på saksbehandler.  

Ikke fordelte saker: 
Der det ikke har vært kommunikasjon samme dag 

Gjelder: Helseopplysninger / Forespørsel / svar på forespørsel 

(eks Helseopplysninger sendt utfører, eller saken ligger til fordeling pga fremtidig ut-dato 

PLO-mottak ferdigbehandler meldingen og sender mail til  egen PLO-mailadresse.

PLO-ansvarlig fordeler deretter saken for videre behandling. 

Helseopplysninger der bruker er REINNLAGT på sykehuset - fra korttidsinstitusjon 
og rulleringsopphold 

Sende mail til utfører. 

Utfører tar kontakt med Forvaltning hvis de vurderer at brukers behov er endret og de mener det er behov for en ny vurdering av tjenestebehov .

Melding om utskrivningsklar: 

PLO-mottak sender mail til utfører. 

I saker som ikke er ferdigstilt / fordelt; mail til  egen PLO-mailadresse.

Avmelding: 

Ved avmelding av institusjonsplass: mail til saksbehandler, post.inntak,  utfører og egen PLO-mailadresse.

Ved avmelding av andre tjenester: mail til utfører, saksbehandler og  egen PLO-mailadresse.