Sikre at bøker og annet materiell som kommer til biblioteket med bibliotektransporten eller blir levert inn av lånere i de sorte vognene ved låneautomatene, blir håndtert og sortert korrekt.
Alle ansatte som har vakter i infoskranken ved hovedbiblioteket.
Biblioteksjefen, avdelingslederen og skrankekoordinatoren har ansvar for gjennomføringen.
I transportkasser kommer følgende: reserveringer, fjernlån, returer til hovedbiblioteket, returer til filialer og returer til andre bibliotek. Materialet håndteres slik:
Prøv først vanlig innlevering:
Hvis dette ikke går, er det mulig å bruke knappen «Innlever hva som helst» (den knappen bruker du bare hvis du er sikker på hvordan det gjøres, ellers legger du materialet til side, enten til fjernlånsteamet ved Silja og Reidar eller til en annen ansatt som vet hvordan den fungerer):
Da kommer det opp et skjema som må fylles ut (tittel, strekkode, lånernummer og eierbibliotek).
Retur: Husk å ta ut en eventuell intern RFID-brikke av bøkene/materialet.
Legg bøkene/materialet til fjernlånsteamet (Reidar og Silja) hvis denne innleveringsmetoden ikke fungerer.
Når en låner avbestiller noe som står til avhenting, kommer det en e-post til post.folkebibliotek@kristiansand.kommune.no. Denne e-postboksen sjekkes daglig av ansatte. Den av de ansatte som har som oppgave å behandle denne e-posten, går til reservasjonshylla i 1. etasje, finner boka og leverer den inn. Hvis boka ikke står på reservasjonshylla, leter vedkommende i biblioteket (på blå/røde traller, hyller, osv.). Hvis boka fremdeles ikke er å finne, kontakter vedkommende låneren via e-post eller melding og spør om låneren kan ha tatt boka med seg uten å registrere den på utlånsautomaten.
Det er viktig å innlevere det som er avbestilt – først da endres status til «på hylla».
Ikke relevant.
Ingen vedlegg.