Hensikt
Denne prosedyren har som hensikt å angi hvordan ansatte i BHT skal bistå i planlegging og gjennomføring av fysiske og bygningsmessige endringer og nybygg.
Dokumentet gjelder for ansatte i BHT.
Arbeidsgiver/daglig leder i BHT har ansvaret for planlegging, organisering og gjennomføring. Utførende ansvar for gjennomføring av prosedyren ligger til fysioterapeut, ergoterapeut og yrkeshygieniker i BHT. Andre fagressurser i BHT rådføres etter behov.
Deltakelse i planleggingsfasen: BHT involveres av områdekontakt via bestillingsportalen og fordeler oppdraget internt. BHT kan bistå i risikovurdering av arbeidsmiljøfaktorer (planlegging, gjennomføring og organisering, organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, ergonomi, fysisk arbeidsmiljø, HMS). Gjennomgår rom- og funksjonsprogram og plantegninger. Bistår med å kartlegge arbeidsmiljøfaktorer. BHT bistår i planlegging av anskaffelse av møblering og utstyr.
Deltakelse i gjennomføringsfasen: BHT bistår med å evaluere risikovurdering som ble gjennomført i planleggingsfasen. BHT bistår og leverer innspill til rapport Arbeidsmiljøfaktorer.
Deltakelse før flyttefasen: BHT deltar på gjennomgang av inventar, maskiner og utstyr. BHT bistår i risikovurdering av arbeidsmiljøforhold i flytteprosessen ved behov. BHT deltar på befaring ved særskilte behov.
Evalueringsfasen: BHT deltar på evalueringsmøte.