BHT- Nybygg og større byggeprosjekter v. 1.0

Hensikt

Denne prosedyren har som hensikt å angi hvordan ansatte i BHT skal bistå i planlegging og gjennomføring av fysiske og bygningsmessige endringer og nybygg. 

 

Gjelder for

 

Dokumentet gjelder for ansatte i BHT. 

 

Ansvar for gjennomføring

Arbeidsgiver/daglig leder i BHT har ansvaret for planlegging, organisering og gjennomføring. Utførende ansvar for gjennomføring av prosedyren ligger til fysioterapeut, ergoterapeut og yrkeshygieniker i BHT. Andre fagressurser i BHT rådføres etter behov. 

 

Beskrivelse

Deltakelse i planleggingsfasen: BHT involveres av områdekontakt via bestillingsportalen og fordeler oppdraget internt. BHT kan bistå i risikovurdering av arbeidsmiljøfaktorer (planlegging, gjennomføring og organisering, organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, ergonomi, fysisk arbeidsmiljø, HMS). Gjennomgår rom- og funksjonsprogram og plantegninger. Bistår med å kartlegge arbeidsmiljøfaktorer. BHT bistår i planlegging av anskaffelse av møblering og utstyr. 


Deltakelse i gjennomføringsfasen: BHT bistår med å evaluere risikovurdering som ble gjennomført i planleggingsfasen. BHT bistår og leverer innspill til rapport Arbeidsmiljøfaktorer. 

 

Deltakelse før flyttefasen: BHT deltar på gjennomgang av inventar, maskiner og utstyr. BHT bistår i risikovurdering av arbeidsmiljøforhold i flytteprosessen ved behov. BHT deltar på befaring ved særskilte behov. 

 

Evalueringsfasen: BHT deltar på evalueringsmøte.

 

Vedlegg og referanser

  • Arbeidstilsynet.no
  • https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/forskrifter/forskrift-om-organisering-ledelse-og-medvirkning/13/13-2/