Mottak og videreformidling av beskjeder/henvendelser til Frisklivssentralen v. 1.1

MÅL/ HENSIKT:

Ivareta taushetsplikten

Sikre at beskjeder kommer videre

 

ANSVAR:

Alle som er ansatt på Frisklivssentralen

 

BESKRIVELSE:

 

1.       Beskjedpermen låses ut av arkivskapet hver morgen og legges i resepsjonen.

 

2.       Beskjeder som gjelder oppmøte/fravær for aktive deltakere videreformidles muntlig til aktuell kursleder så snart som mulig. Hvis kursleder ikke er tilgjengelig, kan det sendes korte beskjeder til kursleder på mail merket med løpenummer. NB! Mailen skal ikke inneholde navn eller annet som kan identifisere deltaker.

 

3.       Beskjeder som gjelder helseopplysninger eller liknende skal skrives inn i pasientjournalen av den som mottar beskjeden. Aktuelle kursledere får muntlig beskjed/mail om at det foreligger ny informasjon i pasientjournal vedr. løpenummer. NB: Mail skal aldri inneholde navn eller sensitive opplysninger.

 

4.       Helsesekretæren legger påmeldinger direkte inn i Sharepoint-lista; Nye deltakere. Dersom helsesekretæren ikke er til stede, benyttes papirskjemaet foran i beskjedpermen til registrering. Husk å fylle ut alle kolonner.

 

5.     Når resepsjonen er ubemannet og når sistemann går for dagen, låses permen inn i arkivskapet på lagerrommet.