Phoniro Pasientvarsling - Hva gjør jeg når systemet ikke fungerer som det skal? v. 1.2

Når du ikke får tilstedemarkert deg på rom, men er pålogget alarmsystemet: 

  • Åpne telefonen 
  • Dra ned meny fra toppen av skjermen (meny må dras helt ned) 
  • Det kommer da opp en oversikt over flere funksjonen på telefonen 
    • Her ligger snarveier til blant annet flymodus, wifi, posisjon og annet 
  • Noen av dem er aktive og blå, mens andre er deaktiverte og grå 
  • En av funksjonene heter NFC 
    • Denne skal være blå (altså aktiv) 
    • Det kan hende vi kommer inntil og skrur den av uten at vi er klar over det 

Når appen har hengt seg opp og du kan ha vært i et område uten dekning: 

  • Det kan være dårlig dekning på pasientrom eller andre steder på huset 
    • Det oppleves da at alarmsystemet henger seg opp 
  • Når dette skjer, må du slå av/på wifi 
    • Dra ned meny fra toppen av skjermen (meny må dras helt ned) 
    • Det kommer da opp en oversikt over flere funksjonen på telefonen 
    • Her ligger snarveier til blant annet flymodus, wifi, posisjon og annet 
    • En av funksjonene er wifi og denne trykker du på slik at den blir grå og deaktivert. 
    • Så trykker du på den igjen slik at den blir blå og aktiv 

Når du ikke får logget på alarmsystemet, men har riktig brukernavn og passord: 

  • Forsøk å logge på et par ganger først 
    • Det kommer opp feil ved innlogging når du er ute av dekning 
    • Det kommer opp feil ved innlogging når du har skrevet feil brukernavn og passord 
    • Det hender at vi skriver inn en feil bokstav eller tall 
      • Husk: liten bokstav i brukernavn, og stor bokstav i passord 
  • Hvis du allikevel ikke kommer inn, kontakt superbruker 
    • Superbruker logger seg da på alarmsystemet via datamaskinen, og skriver inn brukernavn og passord på ny 
      • Det er av og til dette er nødvendig for at bruker blir aktiv igjen 
      • Du får ikke nytt passord, det registreres bare på nytt 
      • Vent et par minutter og forsøk å logge inn igjen