NB! Når pasientene skal ha noe form for ekstra utstyr, skal det skrives et dokument i Profil:
- Mal for hvordan dette skal gjøres ligger her i permen.
- Etter at notatet er skrevet, må en superbruker aktivere utstyret fra PC.
- Deretter skal du sette opp en liten grønn magnet inni «romnummer firkanten» på tavlen inne på vaktrommet. |
- Til slutt må du oppdatere pasientoversikten (den som oppdateres daglig i SharePoint) hvor det kun står hva slags ekstrautstyr pasienten har (f.eks døralarm).
Overfallsalarm
- NB! Du må holde knappen inne i 5 sek for at den utløses.
- Når vi holder inne denne alarmknappen skal de vi jobber med vite at det faktisk er reelt at vi har trykket på den.
- Skal selvsagt ikke brukes som armbånd grunnet hygieniske prinsipper.
- Når du trykker på alarmen, kommer det opp på skjermen på telefonen at det er en «overfallsalarm».
- Alarmene går ut til de som er logget på samme avdelinger og etasje som deg.
- For nattevakter vil alle motta overfallsalarm fra alle, siden alle er logget på hele huset.
- Alarmen kan også i spesielle tilfeller lånes ut til pårørende hvis dette er en trygghet for dem. Dette er i tilfeller hvor det antas at det høyst sannsynlig kan skje noe helt akutt og pårørende trenger hjelp raskt.
- NB!
- Selve alarmen skal IKKE i vaskemaskin.
- Den skal kun desinfiseres godt.
- Ved smitte vaskes den med Vircon først, så desinfeksjon.
- Strikk/armbånd og snor rundt halsen vaskes på 60’ i vanlig vaskemaskin.