9.06 Rutine for Valg av tiltak i CGM v. 1.2

Hensikt

Gjelder for mottak av telefonsamtaler til Legevaktssentralen

Gjelder for

Primært alle ansatte ved legevaktssentralen, men også for ansatte ved legevakten

Ansvar for gjennomføring

Hver enkelt telefonoperatør er ansvarlig for å holde seg oppdatert på rutinen. 

Beskrivelse

Rutinen omfatter alle mottak av telefonsamtaler. Alle telefonsamtaler skal journalføres og et tiltak skal settes deretter. Dette er for å få en bedre oversikt og sortering i CGM 

Kommer EG: pasienter som inviteres til legevakt eller kommer til legevakt på EG. Dette gjelder også pasienter som meldes av ambulanse og politi. 

 

Kommer Tangvall: Pasienter som inviteres til legevakt eller kommer til legevakt på Tangvall 

 

Utrykning: Pasienter som vi sender ambulanse ut på uavhengig av hastegrad

 

Sykebesøk: Når lege rykker ut til pasient for eksempel på sykehjem, hjemmebesøk, mors osv.  

 

Telefon- /videokonsultasjon: Pasienter som settes opp på telefon/video fra lege 

 

Råd: Pasienter/andre prehospitale tjenester som får råd fra legevaktpersonell

 

Konferering: Ambulanse som ringer inn og ønsker kontakt med lege for konferering, kan være andre prehospitale tjenester (politi, nattjeneste osv. ) 

 

Henvist til fastlege: Pasienter som ikke har ringt sin fastlege eller du mener kan henvises der istedet for legevakt 

 

Henvist annen helsekontakt: Pasienter som henvises apotek, sykehus, andre legevakter mm

 

Adm.kontakt: Alle andre henvendelser som ikke faller under noen av de andre kategoriene. Dette gjelder fakturaspørsmål, informasjon fra samrabeidsparnere, blodprøvesvar fra sykehus etc.  

 

Lege indre Agder: Pasienter som tilhører kommunene Åseral, Hægebostad, Audnedal og blir satt over til lege Indre Agder 

Definisjoner

Adm.kontakt: Administrativ kontakt