Hensikt
Gjelder for mottak av telefonsamtaler til Legevaktssentralen
Primært alle ansatte ved legevaktssentralen, men også for ansatte ved legevakten
Hver enkelt telefonoperatør er ansvarlig for å holde seg oppdatert på rutinen.
Rutinen omfatter alle mottak av telefonsamtaler. Alle telefonsamtaler skal journalføres og et tiltak skal settes deretter. Dette er for å få en bedre oversikt og sortering i CGM.
Kommer EG: pasienter som inviteres til legevakt eller kommer til legevakt på EG. Dette gjelder også pasienter som meldes av ambulanse og politi.
Kommer Tangvall: Pasienter som inviteres til legevakt eller kommer til legevakt på Tangvall
Utrykning: Pasienter som vi sender ambulanse ut på uavhengig av hastegrad
Sykebesøk: Når lege rykker ut til pasient for eksempel på sykehjem, hjemmebesøk, mors osv.
Telefon- /videokonsultasjon: Pasienter som settes opp på telefon/video fra lege
Råd: Pasienter/andre prehospitale tjenester som får råd fra legevaktpersonell
Konferering: Ambulanse som ringer inn og ønsker kontakt med lege for konferering, kan være andre prehospitale tjenester (politi, nattjeneste osv. )
Henvist til fastlege: Pasienter som ikke har ringt sin fastlege eller du mener kan henvises der istedet for legevakt
Adm.kontakt: Alle andre henvendelser som ikke faller under noen av de andre kategoriene. Dette gjelder fakturaspørsmål, informasjon fra samrabeidsparnere, blodprøvesvar fra sykehus etc.
Lege indre Agder: Pasienter som tilhører kommunene Åseral, Hægebostad, Audnedal og blir satt over til lege Indre Agder.
Adm.kontakt: Administrativ kontakt