Rutine før kurs v. 1.1

Hensikten med rutinen er å sikre at alt er klart før kursstart, og at alle utfører kurs på samme måte og at kursdeltakere blir ivaretatt.

Oppretting av kurs:

  1. Avdelingsleder har ansvar for å legge kurset inn i kursplan.
  2. Kursholdere fordeler seg på kursholder 1 og 2. Kursholder 1 har hovedansvar for at rutinen blir fulgt og for å kople på nr 2.
  3. Kursholder 1 booker kursrom og inviterer kursholder 2 (+bakvakt) i Outlook-kalender. Kursholder 1 oppretter kursliste i Teams med navn, telefonnummer og telleverksnummer. Dette skjer halvårlig.
  4. Endring/korrigering av eventuelle kurs avtales mellom avdelingsleder og kursholdere.
  5. Kursdeltakere kan ikke meldes på kurs etter kursoppstart. Kursdeltakere som ikke møter til første kursdag, får tilbud om oppstart på neste kurs.

Kursholdere:

  1. Sjekke at kursliste er oppdatert, sjekke antall deltakere og gå gjennom kursdeltakere i winmed.
  2. Kopiere opp vedlegg/aktuelle verktøy til kurset.
  3. Sende SMS til deltakere ALLTID en uke i forveien:
  • Meldinger/ kontakt med kursdeltakere må være mellom kursholder 1 sin telefon og deltakerne.  
  • Standard SMS som sendes til kursdeltakere en uke før oppstart: “Hei og velkommen til kurset «kursnavn». Kurset går over fire tirsdag/onsdag/torsdag + dato og klokkeslett. Kurset holdes i våre lokaler i Kjøita Park 17 i 3. etasje. Det er viktig at du kommer hver gang for å få mest mulig utbytte av kurset. Gi tilbakemelding på dette nummer dersom du ikke har mulighet til å delta likevel. (Kurset er fullt, og andre kan benytte plassen ved avlysning). Se vår nettside for mer info; «lenke».  

Ber om en bekreftelse på at du har mottatt denne meldingen.

Ha en fin dag videre. Mvh “navn” / Rask psykisk helsehjelp.

  1. Dersom antall deltakere er under 10 holdes kurset av kursholder 1.
  2. Dersom antall deltakere er over 10 holdes kurset av kursholder 1 og 2.
  3. Dersom antall kursdeltakere er under 6 utsettes kurset, og ny SMS sendes deltakerne.

Kurslokale:

  1. Sjekke at kurslokale er ryddig.
  2. Sjekke at det tekniske fungerer.
  3. Sjekke at det er flippover, penner og ark tilgjengelig.
  4. Ordne med vann, kaffe og te.
  5. Ordne med kopper og glass.
  6. Rydde etter bruk+ sette på oppvaskmaskin, ta ut kontakt fra kaffetrakter.