Ajourhold henvisninger v. 2.0

Enhet for rehabilitering, Administrasjon:

Registrere en henvendelse via brukers postjournal

I emnefeltet fylles inn faggruppe, prioritet og avdeling (F eks Henv fysio pri 2 Kongens),

huk av for Opprett henvendelse. Trykk OK.

Utklipp_1.PNG

 
Da kommer skjermbildet Redigering henvendelse for aktuell bruker.

Utklipp_2.PNG

Velg type: Ergoterapi, Fysioterapi, Ergoterapi barn, Syn eller Hørsel

Sett inn riktig prioritet og forfallsdato.

Trykk OK.

 
 

Fordeling av saker i faggruppen:

Ajourhold – Henvendelse

Nye henvendelser søkes opp under Ajourhold – Henvendelse for behandling og ferdigstilling. Det kan også registreres en ny henvendelse via dette bildet.

Velg aktuell Søkedato, velg «Registrert» under Status, og aktuell tjeneste under Type. Trykk F2.

Det kan søkes opp mot alle aktuelle felt for å få frem henvendelsene som ligger registrert.

Endre initialene til Saksbehandler til den terapeuten/konsulenten som har aktuell avdeling, slik at saken fordeles.

 

Gå inn og ferdigstill henvisningen i postjournal. Prioriteringen kan endres.

Ajourhold_7.PNG

 

Terapeut/konsulent:

Søk daglig opp nye henvisninger:

Velg ajourhold - henvendelse.

Skriv inn egne initialer under Saksbehandler, «Registrert» under Status, og aktuell tjeneste under Type. Trykk F2.

Søk opp henvisningen i Profil, og skriv ut hvis ønskelig.

o   Søk opp bruker i brukerlista og dobbeltklikk på navnet

o   Gå inn på fanen Postjournal

​​o  Dobbeltklikk på aktuell henvisning

o  Klikk "OK"

I feltet Situasjon skrives noen stikkord om hva henvendelsen gjelder.

Ajourhold_8.PNG

 

 

Oppstart av en henvendelse:

-      Når saken startes, må Status endres til «Under behandling». Husk å lagre (ctrl + s).

-      Gå inn i brukerlista for å registrere tjenesten med ansvarlig terapeut/konsulent.

o   Søk opp bruker i brukerlista og dobbeltklikk på navnet

o   Gå inn på fanen Tjeneste

o   Velg tjeneste "FYS""ERGO","ERGO BARN", "SYN" eller "HØR"

o   Fyll inn din brukeridentitet i feltet Ansvarlig

o   Lagre (ctrl + s)

 

Avslutte en henvendelse/tjeneste:

-       Når en sak avsluttes, må Status endres til «Ferdig». ​Lagre (ctrl + s)

-       Gå inn i brukerlista for å avlutte tjenesten.

o   Søk opp bruker i brukerlista, og dobbeltklikk på navnet

o   Gå inn på fanen Tjeneste

o   Velg tjeneste "FYS""ERGO","ERGO BARN", "SYN" eller "HØR"

o   Fyll inn dagens dato i feltet Avslutt dato

o   Lagre (ctrl + s)

 

  

Skrive ut liste over saker på venteliste, eller aktive saker.

Velg Rapporter – Post/Sak/Henvendelser – Henvendelser

Ajourhold_5.PNG

 

Huk av for Saksbehandler.

Skriv inn egne initialer under Saksbehandler, og velg aktuell faggruppe i feltet Kode.

Status: Velg «Registrert» for venteliste, eller «Under behandling» for aktive saker.

Huk av for Ta med situasjon.

Trykk OK.

Skriv ut hvis ønskelig (Velg "Fil" og "Skriv ut").