Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at alle i kundemottak har like rutiner for å utlevere fullmakter til brukere ved henting av hjelpmidler som trolig skal lånes for varig lån.
Dette dokumentet gjelder alle i kundemottak og terapeuter.
Kundemottak og terapeuter.
Aktivitet | Beskrivelse | Ansvar |
Utlevering av kortidshjelpemidler i påvente av at terapeut skal gjøre en vurdering av varig lån |
- Kundemottak leverer ut hjelpemiddel. - Kundemottak lager henvisning til terapeut i profil i henhold til prioriteringsnøkkel. - Kundemottak skriver hvilket hjelpemiddel det gjelder i henvisningen. - Kundemottak skriver at de har levert ut fullmakt eller at de har lagt fullmakt i hylla til terapeuter i henvisningen. - Kundemottak legger inn fysioterapi eller ergoterapitjeneste. |
Kundemottak |
Levere ut fullmaktsskjema til bruker på: - Rollator - Dusjkrakk - Dostol - Toalettforhøyer |
- Benytt fullmaktsskjema som ligger under fiktiv fysio i postjournal - Sett inn brukers navn i fullmaktsskjema - Skriv inn hvilket hjelpemidler det gjelder - Heng på lapp om at vedkommende må levere tilbake skjema til Rigedalen 20 i åpningstid, og at vedkommende vil bli kontaktet av terapeut. |
Kundemottak |
Innlevering av fullmakt | - Fullmakt som bruker kommer tilbake med legges i terapeuthylle. Koordinator fordeler fullmakt til aktuell terapeut. | Kundemottak/koordinator |
Henvisning til terapeut |
- Terapeut gjør en vurdering av henvisningen. Det vurders om bruker får oppfølging i form av telefon eller et hjemmebesøk. - Terapeut søker inn hjelpemiddel |
Terapeut |
Begrepet kundemottak benyttes om ansatte i Enhet for rehabilitering, Administrasjon når det gjelder utlån av hjelpemidler.