Bestilling og samhandling mellom omsorgssenter og sykepleier på hjul - natt v. 1.1

Hensikt / Formål: Sikre forsvarlig helse tjeneste på natt i omsorgssenter og samhandling mellom sykepleiere på hjul og det enkelte omsorgssenter.

Gjelder for: Alt helsepersonell som har tilgang til brukerjournal for bestilling av oppdrag til team "Sykepleiere på Hjul" og ansatte på «sykepleier på hjul» som oppdragsutfører.

Beskrivelse/ oppdragsbeskrivelse:

  1. Alle sykepleiere/vernepleiere som jobber på natt i omsorgssentre i kommunen må ha tilgang til alle brukere i hele kommunen som bor på omsorgssenter i profil.
  2. Avdelingsleder for sykepleier på hjul gir den enkelte ansatte tilgang.
  3. Sykepleier på hjul skal ha fysisk tilsyn på natt på omsorgssentre som ikke har stedlig sykepleier/vernepleier.

Ansatte på omsorgssenter

  1. Bestilling av Sykepleier på hjul til omsorgssentre:

​​Ansatte på D/A vakt på omsorgssenter skriver under ikonet "HUSKELAPP "i Profil  til  SPLHJUL.

Følg godkjent oppskrift for bestilling i profil Se Profil - Oppskrift - Sykepleier på hjul - Bestilling

 

  1. Spesifikke oppdrag på bruker: 

Ansatte på D/A vakt dokumenterer som vanlig på beboer i profil. 

Dersom beboer har behov for tilsyn, noter i rapporten at sykepleier på hjul er bestilt. 

Skriv Huskelapp også her.

Sykepleiere på hjul.

  1. Sykepleier på hjul henter ut huskeliste (kan skrives ut) og leser rapporten på bruker
  2. Sykepleier på hjul dokumenterer pr bruker de har vært involvert i.

Ansvar for gjennomføring: Avdelingsleder på det enkelte omsorgssenter

Kontroll: Avdelingsleder på det enkelte omsorgssenter har ansvar for at rutinene er kjent, riktig og følges.

Avvik: Dersom ikke rutinen blir fulgt er det et avvik og skal meldes etter Avvik og uønskede hendelser - Registreringsprosedyre