Elektronisk rekvirering av pasientreise v. 1.0

Den enkelte fysioterapeut er ansvarlig for å rekvirere drosje til og fra Aquarama for bassengtrening med fysioterapeut.

Rekvirering av drosje skjer digitalt via Pasientreiser i Fagapplikasjoner. 

For å kunne rekvirere digitalt må man opprette bruker konto. Dette får du ordnet ved å ringe til pasientreiser tlf nr 05515

 

 

1. Når du har opprettet brukerkonto går du på Fagapplikasjoner -->NHN Pasientreiser, og logger inn med ditt brukernavn og passord. 

taxi_1.jpg

 

2. Velg ‘Ny rekvisisjon’  

taxi_2.jpg

 

 

3. Begrunn behovet for taxi ved å merk av for at bruker har redusert forflytningsevne. 

taxi_3.jpg

 

 

4. Legg inn fullt navndeg selv som ansvarlig rekvirent, og fødselsnummer på brukeren 

taxi_4.jpg

 

5.  Legg inn all info om klokkeslett for tur og returreise

Du kan trykke på "legg til 5 nye rader", og du kan da legge til datoer også lengre frem enn 2 måneder (som er begrensningen dersom du rekvirerer pr. telefon) Du får opp varsel når du legger inn dato lenger enn 2 mnd frem i tid, og da kan du bare trykke "ok" og fortsette.

taxi_5.jpg

 

6. Barnets hjemmeadresse kommer automatisk opp som forslag --> dette må du endre om barnet skal hentes på skole eller i bhg. (skriv gateadresse, ikke bare skolenavn)  

taxi_6.jpg

 

7.   Velg hvilken type sete som trengs, og velg “Taxi” som transporttype. 

Drosjeselskapet har desverre ikke bakovervendte seter, da de ikke er pålagt å ha dette, slik at om noen ønsker det må de ta med sete selv.

taxi_7.jpg

 Trykk opprett og bestill transport’.  Du får nå opp en oppsummering og bekreftelse av bestillingen din.

 

NBEndringer og avbestillinger kan ikke gjøres via nett, men på telefon med pasientreiser (05515) 

Det er foreldre eller skole/barnehage som har ansvar for å ringe og avbestille en pasientreise dersom den ikke skal benyttes.