Hensikt
Sikre gode arbeidsrutiner og god service overfor brukerne.
Alle som har vakt i infoskranken og skrankene på filialene.
Avdelingsleder, skrankekoordinator og stedlig ansvarlig har ansvaret for gjennomføringen.
Det er selvbetjening på henting av reservert materiale. Alt reservert materiale står på en egen hylle i skrankeområdet og er sortert etter referanse, som er datoen da materialet kom inn, og et løpenummer. Hentefristen står i e-post/SMS/reserveringsbrev som låneren får når materialet har kommet. Låneren må sjekke referansen og lånernummeret på lappen som ligger inni materialet, før vedkommende kan låne det på automaten.
Hvis låneren ikke husker referansen, viser ansatte til utlånsautomaten der låneren kan finne referansen ved å gå inn på Min side og sjekke «Til avhenting».
Reservert materiale kan kun lånes ut til den låneren som materialet er reservert til.
Ansatte sjekker daglig materiale som står på reserveringshylla. Når hentefristen har gått ut, tar ansatte materialet ut av hylla og leverer det inn. Dersom det er flere reserveringer på materialet, skrives det automatisk ut e-post/SMS/brev til neste låner, og ansatte setter så materialet ut på reserveringshylla igjen.
Ingen definisjoner.
Ingen vedlegg og ingen referanser.