Før innkomst |
Gjennom-ført |
Kommentar/evt ansvarsforhold |
Se at beboer rom er klargjort og henge navnelapp på døra. |
|
|
Gjøre klar konvolutt med velkomstbrosjyre, anamneseskjema, info-skriv om TV, evt matkort.
|
|
|
Sørge for at innkomsttidspunkt er avklart med for eksempel Valhalla/ hjemmesykepleie, og sørge for å få informasjon om beboer.
|
|
|
Ansvar for å avklare hvem som tar imot beboer.
|
|
|
Etter innkomst |
Gjennom-ført |
Kommentar/evt ansvarsforhold |
Presentere seg som primærkontakt for beboer og pårørende. |
|
|
Avtale innkomstsamtale. |
|
|
Oppdatere nattevaktsperm, hvor mange tilsyn, medisiner ol. |
|
|
Lage stelleskjema. |
|
|
Ansvar for at LMG skjema blir fylt ut. |
|
|
Skrive pleieplan, innen 1mnd etter innkomst.
|
|
|
Oppfølging |
Gjennom-ført |
Kommentar/evt ansvarsforhold |
Tilby årlig pårørendesamtale |
|
|
Informasjon om klessalg på avdelingen
|
|
|
Gjennomføre oppgaver som er tildelt primærkontakt, se skriv om primærkontaktens oppgaver.
|
|
|
Primærkontakt ringer nærmeste pårørende X1 i mnd for en liten oppdatering |
|
|
Innkomstsamtale med pårørende |
Gjennomført |
Dok. i Profil |
Kommentar/evt ansvarsforhold |
|||
Avklare hvem som er pårørende/nærmeste pårørende, få kontakt informasjon, og om de vil kontaktes hele døgnet ved endringer.
|
|
|
|
|||
Avklare type informasjon pårørende ønsker.
|
|
|
|
|||
Informere om hvem som er teamansvarlig, primær og sekundær kontakt. Oppfordre pårørende til å ta kontakt med primærkontakt dersom de har spørsmål, dersom de ikke kan besvares henviser primærkontakt videre/gir tilbakemelding når svar foreligger.
|
|
|
|
|||
Gjennomgang av velkomstbrosjyren, for eksempel adresse endring, TV og telefon, privat innbo forsikring, verdisaker/kontanter.
|
|
|
|
|||
Informere om legetilbud, frisør og fotpleie, gratis tannbehandling.
|
|
|
|
|||
Avklare livssyn, trosretning. Legg til rette for at de skal få utfolde sin tro
|
|
|
|
|||
Informasjon om praktisk møblering av rom, blant annet ikke tepper på gulv. Eget oppheng for bilder på veggen.
|
|
|
|
|||
Informere om merking av tøy, pårørende må bestille navnelapper og merke tøyet.
|
|
|
|
|||
Spørre pårørende om kjente allergier, matvaner og liknende, fyll eventuelt ut matkort.
|
|
|
|
|||
Avklare om beboer kan tas med på aktiviteter utenfor «huset», for eksempel gåturer mm
|
|
|
|
|||
Innkomstsamtale med pårørende |
Gjennomført |
Dok. i Profil |
Kommentar/evt ansvarsforhold |
|||
Informere om at post blir lagt i egen posthylle på «tarmen»/kontoret. Avklare hvem som betaler regninger, familiemedlem/hjelpeverge.
|
|
|
|
|||
Oppfordre pårørende til å bidra til for eksempel turgåing, stell av hår og liknende. Oppfordre besøkende til å komme på den tiden av døgnet som passer best for beboeren.
|
|
|
|
|||
Oppfordre besøkende til ikke å være på kjøkkenet under måltider da vi ønsker å skape ro for beboerne når de spiser, beboer kan få servert mat på rommet ved besøk.
|
|
|
|