06 Sjekkliste ny beboer v. 1.0
 
 
 
 
 
 

Før innkomst 

 
 
 
 

Gjennom-ført 

 
 
 
 

Kommentar/evt ansvarsforhold 

 
 
 
 

Se at beboer rom er klargjort og henge navnelapp på døra. 

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 

Gjøre klar konvolutt med velkomstbrosjyre, anamneseskjema, info-skriv om TV, evt matkort. 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 

Sørge for at innkomsttidspunkt er avklart med for eksempel Valhalla/ hjemmesykepleie, og sørge for å få informasjon om beboer. 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 

Ansvar for å avklare hvem som tar imot beboer. 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Etter innkomst 

 
 
 
 

Gjennom-ført 

 
 
 
 

Kommentar/evt ansvarsforhold 

 
 
 
 

Presentere seg som primærkontakt for beboer og pårørende. 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Avtale innkomstsamtale. 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Oppdatere nattevaktsperm, hvor mange tilsyn, medisiner ol.  

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 

Lage stelleskjema. 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Ansvar for at LMG skjema blir fylt ut. 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Skrive pleieplan, innen 1mnd etter innkomst. 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Oppfølging 

 
 
 
 

Gjennom-ført 

 
 
 
 

Kommentar/evt ansvarsforhold 

 
 
 
 

Tilby årlig pårørendesamtale 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Informasjon om klessalg på avdelingen 

 

 
 

 

 
 

 

 

 
 
 
 

Gjennomføre oppgaver som er tildelt primærkontakt, se skriv om primærkontaktens oppgaver. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Primærkontakt ringer nærmeste pårørende X1 i mnd for en liten oppdatering  

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Innkomstsamtale med pårørende 

 
 
 
 

Gjennomført 

 
 
 
 

Dok. i Profil  

 
 
 
 

Kommentar/evt ansvarsforhold 

 
 
 
 

Avklare hvem som er pårørende/nærmeste pårørende, få kontakt informasjon, og om de vil kontaktes hele døgnet ved endringer. 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
 
 
 

Avklare type informasjon pårørende ønsker. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Informere om hvem som er teamansvarlig, primær og sekundær kontakt. Oppfordre pårørende til å ta kontakt med primærkontakt dersom de har spørsmål, dersom de ikke kan besvares henviser primærkontakt videre/gir tilbakemelding når svar foreligger. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Gjennomgang av velkomstbrosjyren, for eksempel adresse endring, TV og telefon, privat innbo forsikring, verdisaker/kontanter. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Informere om legetilbud, frisør og fotpleie, gratis tannbehandling. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Avklare livssyn, trosretning. Legg til rette for at de skal få utfolde sin tro 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Informasjon om praktisk møblering av rom, blant annet ikke tepper på gulv. Eget oppheng for bilder på veggen. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Informere om merking av tøy, pårørende må bestille navnelapper og merke tøyet. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Spørre pårørende om kjente allergier, matvaner og liknende, fyll eventuelt ut matkort. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Avklare om beboer kan tas med på aktiviteter utenfor «huset», for eksempel gåturer mm 

 

 

 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Innkomstsamtale med pårørende 

 
 

Gjennomført 

 
 

Dok. i Profil  

 
 

Kommentar/evt ansvarsforhold 

 
 
 
 

Informere om at post blir lagt i egen posthylle på «tarmen»/kontoret. Avklare hvem som betaler regninger, familiemedlem/hjelpeverge. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Oppfordre pårørende til å bidra til for eksempel turgåing, stell av hår og liknende. Oppfordre besøkende til å komme på den tiden av døgnet som passer best for beboeren. 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
 
 

Oppfordre besøkende til ikke å være på kjøkkenet under måltider da vi ønsker å skape ro for beboerne når de spiser, beboer kan få servert mat på rommet ved besøk.