Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at tekniker utfører jobben etter gjeldende rutine.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder alle hjelpemiddelteknikere.
Ansvar for gjennomføring
Hjelpemiddeltekniker og koordinator har ansvar for gjennomføringen.
Beskrivelse
Aktivitet |
Beskrivelse |
Ansvar |
Arbeidstid |
- 08.00-15.30
- Overtid skal avklares med leder
- Teknikerbilen parkeres på Rige etter endt arbeidsdag
|
Tekniker |
Fordeling av oppdrag |
- Alle kommunale oppdrag skal være registrert av kundemottak i profil
- Koordinator legger oppdrag (på 517 Skjema) inn i RES.Kløvertun.tekniker kalender
- Koordinator fordeler oppdragene til aktuell tekniker
|
Kundemottak
Koordinator
|
Avtaler og registrering |
- Tekniker får oppdrag på henvisningsskjema og løpenr blir lagt inn i akutell tekniker sin kalender av koordinator
- Det skal fortløpende lages en plan for når mottatt oppdrag skal utføres.
- Det lages avtaler med brukerene der det er nødvendig.
- Oppdraget flyttes til riktig tidspunkt i kalenderen.
- Utførte oppdrag skal markeres grønt i kalenderen, senest påfølgende arbeidsdag.
- Alle oppdrag skal journalføres kortfattet i profil, senest påfølgende arbeidsdag
|
Tekniker |
Teknikeroppdrag |
- Vi utfører kun enkle reparasjoner
- Modifisering av hjelpemidler (boring, saging eller lignende) skal vi ikke gjøre
- Ved behov for omfattende eller spesialiserte reparasjoner lages det reparasjonsskjema til hjelpemiddelsentralen
- Dersom oppdraget krever at det sendes henvisning til terapeut, følges gjeldende henvisningsrutine. Profil - Oppskrift - Henvisning til fysio/ergo/syn/hørsel/tekniker
-
- Vi har ikke tillatelse til å åpne/reparere elektroniske komponenter
- Tildelte oppdrag, der ikke annet er avtalt med bruker, skal være utført innen innen to uker.
- Et oppdrag anses som utført enten ved at:
- Hjelpemiddelet er reparert
- Deler er satt i bestilling
- Det er laget et reparasjonsskjema til NAV-HMS
- Avvik på tidsfristen meldes til koordinator
|
Tekniker |
Resirkulering av kommunale korttidshjelpemidler |
- Fra 1. mars 2023 er det inngått avtale med Jegersberg gård om vask og resirkulering av hjelpemidler. De kommer til Rige 3 dager i uka.
- Utslitte/ødelagtel deler/hjelpemidler skal kasseres
- Slitte hjelpemidler vi ikke vil låne ut videre, returneres til NAV-HMS med returskjema. NAV gir videre til organisasjoner som utfører hjelpesendinger
|
Jegersberg gård, følges opp av koordinator og avd.leder
|
|
|