Hensikt
Sikre at elektroniske meldinger som kommer inn i Hs Pro leses og behandles.
Sikre at relevante helseopplysninger gjøres kjent for det enkelte ansvarlige helsepersonell slik at det kan ytes forsvarlig helsehjelp.
Merkantil og den enkelte helsesøster, lege, jordmor, fysioterapeut eller familieterapeut
Merkantil og den enkelte helsesøster, lege, jordmor, fysioterapeut eller familieterapeut og avdelingsledere.
Kommuneansvarlig fordeler epikriser til riktig sted.
Stedsansvarlig sjekker innboks i HsPro minimum en gang per dag. Den post som kommer behandles av stedsansvarlig og kobles til riktig journal i HsPro.
Ansvarlig for journal/ pasient/ bruker åpner daglig meldingsinnboks og legger meldingen inn i journal og signerer på at informasjon er lest.
Dokument med innhenting av opplysninger fra helsetjenesten til barnevernet skannes inn av dokumentsenteret. Ansvarlig for journal/ pasient/ bruker legger meldingen inn i journal og signerer på at informasjon er lest. Dokumentet legges inn i HsPro og besvares i HsPro. Svar på innhenting av opplysninger sendes til barneverntjenesten via Svar Ut.
Dokumentene sendes til dokumentsenteret for skanning. Merkantil legger inn de innskannede dokumentene til aktuelt helsepersonell og sender melding om ankomne opplysninger i HsPro med link til pasientjournal. Ansvarlig helsepersonell legger meldingen inn i journal og signerer at informasjon er lest.
Klage skal registreres i Public 360. Der hvor Familiens hus helse får tilsendte papirdokumenter skal disse sendes dokumentsenteret for skanning. Dokumentsenteret gir enhetsleder beskjed om innkommen klage med referanse til saksnummer. Enhetsleder er ansvarlig for saksbehandling i samarbeid med avdelingsleder. Det lages notat i journal om klagesak med referanse til saksnummer i HsPro. Svar skal utarbeides i Public 360 og saksbehandlingstid etter Forvaltningsloven skal overholdes.
Eksempler på post kan være:
Rutine for behandling av post fra skanning inn i HsPro.
Lov om behandlingsmåten i forvaltningssaker - forvaltningsloven