Adgangskort Rådhuskvartalet, Gyldengården, Knudsengården og andre bygg i Kvadraturen. Prosedyre og søknadsskjema. v. 2.1

Hensikt

Få adgangskort til Rådhuskvartalet, Gyldengården, Knudsengården og andre lokaler i Kvadraturen.

 

Gjelder for

Alle nyansatte i Kristiansand kommune og for ansatte som ønsker utvidet tilgang.

 

Ansvar for gjennomføring

Leder eller ansatt med delegert ansvar, har ansvar for å søke om ID-kort og adgangskort når det tilsettes nye medarbeidere. Dette må bestilles i Tilgangsportalen. Ledere er også den som må søke om utvidede rettigheter for den ansatte.

 

Beskrivelse

Rådhuskvartalet, Gyldengården, Knudsengården og andre bygg i Kvadraturen

Alle ansatte må ha adgangskort for å komme inn i jobbsonene fra publikumsområder og sosiale soner. En del ansatte som arbeider andre steder trenger også adgangskort til Rådhuskvartalet.

Innbyggertorget (hovedskranken) håndterer adgangskort til følgende bygg:

  • Rådhuskvartalet
  • Rådhuset
  • Rådhusgata 26
  • Rådhusgata 37
  • Tollbodgata 22
  • Tollbodgata 26
  • Kirkegata 12
  • Gyldengården

Innbyggertorget lager også id-kort (se egen rutinebeskrivelse) og adgangskort uten tilganger. Tilganger på disse adgangskortene gis på de forskjellige stedene, f.eks. Biblioteket og Kjøita.

Rutinen for adgangskort er slik:

  • Leder, eller ansatt med delegert ansvar, bestiller adgangskort via Tilgangsportalen.
  • Leder gir den ansatte informasjon om adgangskortet og bruken av dette.
  • Den ansatte møter opp i Innbyggertorget (skranken i 1.etasje), tidligst dagen etter bestilling.
  • Den ansatte må legitimere seg (gyldig legitimasjon) for å få utstedt adgangskortet.
  • Innbyggertorget er åpen kl. 08.00 – 15.30.
  • Den ansatte signerer på mottak av adgangskortet   
  • Ved slutt: leder sørger for å få inn adgangskortet og leverer dette til Innbyggertorget.

Lånekort fåes ved henvendelse innbyggertorget.

Informasjon til den ansatte

Kortet er en nøkkel som må passes godt på. Mister du kortet, eller tror du har mistet det, må du snarest melde fra til din leder og til Innbyggertorget – vertsfunksjonen. Kortet blir sperret inntil videre og åpnes igjen om du finner det, evt. får du et nytt.

Kortet må ikke lages hull i, da blir det ødelagt. Kort til Rådhuskvartalet som ikke har blitt brukt på 6 måneder vil bli inaktive, og må aktiveres igjen fra Innbyggertorget for at de skal virke.

Alarm i Rådhuskvartalet

Alarmen i Rådhuskvartalet er på i følgende perioder:
Hverdager: kl. 22.10 - 07.00
Helger:       fredag kl. 22.10 – til mandag kl. 07.00

Det er en stille alarm som ikke høres på bygget. Den varsler en alarmsentral med uttrykning. Den har en 10 min periode fra kl. 22.00-22.10 der den forbereder seg på å gå i alarm modus.  Er du på bygget da må du utsette alarmen i løpet av denne 10 min. perioden. Hvis det ikke blir gjort, går alarmen kl. 22.10   

Du kjøper tid ved å trekke kortet i de periodene alarmen er på. Du får 2 timer av gangen fra du trekker kortet, til alarmen går på igjen. Det kan kjøpes tid fra alle dører og utganger, både utvendige og innvendige kortlesere på bygget.

Dersom du har klart å åpne døra med kort og kode, vet du at alarmen er stilt frem 2 timer fra det tidspunktet. Det er ikke noe annet signal som sier at det er i orden. Skal du være lengre enn 2 timer må du passe tiden og fornye ytterligere 2 timer før tiden går ut og alarm går.

Søknadsskjema

Adgangskort Rådhuskvartalet.

 

Definisjoner

 

Vedlegg og referanser