Hensikt
Sikre at brukere får igangsatt tjenester etter behov ved utskrivelse fra korttidsplass/rehabiliteringsopphold.
Brukere som er innlagt korttidsopphold /rehabiliteringsopphold der det er behov for hjemmesykepleie og trygghetsalarm.
Ansatte på korttidsavdelingene
Ansatte på ØHD
Ansatte i Forvalting og koordinering
OPPGAVE |
ANSVARLIG |
Kartlegge brukers behov for helse og omsorgstjenester under oppholdet |
Utfører |
Søknad om trygghetsalarm: Ved søknad om trygghetsalarm; dokumenterer i behov endret notat så raskt som mulig slik at alarmen kan installeres ved utskrivelse til hjemmet Informasjon om behov for ekstra nøkkel samt egenbetaling |
Utfører |
Søknad om hjemmesykepleie: Notatet skrives så nært opp til hjemreise som mulig, slik at dette samsvarer med det reelle hjelpebehovet, normalt 1-2 dager før planlagt utskrivelse til hjemmet Der det er behov for store tjenester sendes søknad tidligere, slik at samarbeidsmøter med hjemmesykepleien kan avholdes før utskrivelse, og for at hjemmesykepleien har tid til å planlegge i forhold til ressursbehov. |
Utfører |
Avklare med bruker i forhold til samtykke til søknad og dokumentere dette i notatet. |
Utfører |
Innhold i behov-endret notat- søknad: Notatet skal gi en kort beskrivelse av brukers funksjon slik at saksbehandler kan vurdere tjenesteomfanget. Innhold:
|
Utfører |
Sende mail til post.hs.forvaltning@kristiansand.kommune.no |
Utfører |
Saksbehandler vurderer saksopplysningene og etterspør skriftlige tilleggsopplysninger ved behov. |
Forvaltning |
Saksbehandler legger inn tjenesten og sender bestilling til aktuell utfører med kopi til korttidsavdelingen. |
Forvaltning |