Melding fra WEB - rutiner v. 1.4

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre informasjon om varsling på WEB om interne rutiner.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder ledere.

 

Ansvar for gjennomføring

Ledere har ansvaret for gjennomføringen.

 

Beskrivelse

Vi har tatt i bruk Varslinger på WEB som en støtte for tjenestestedene for oppfølging av interne rutiner.

Foreløpig har vi varsel på:

  • Maksdato fra NAV
  • Varsel sluttdato midlertidig stilling
  • Digisyfo Egenmelding
  • Melding om Ferie oppgitt i søknad om sykepenger.

Varslene er en hjelp for enheten, men det hender at varslene ikke kommer ut korrekt, så det er fortsatt viktig å ha interne rutiner på områdene.

Digisyfo Egenmelding:

Følgende varsel må følges opp:

  • Den ansatte har påført egenmelding i forkant av sykemeldingen på sin Søknad om sykepenger
  • Dersom det har vært et egetmeldt fravær i perioden så må denne registreres i WEB/Ressursstyring
  • Dersom det ikke har vært egenmeldt fravær som oppgitt i denne eposten, så må den ansatte inn og korrigere sin søknad om sykepenger
  • Er egenmelding allerede registrert på WEB/Ressurstyring, så kan dere se bort fra dette varslet

Varsel sluttdato midlertidig stilling:

Stillingen vil bli avsluttet innen 4 uker. Dersom sluttdato skal forlenges så må dere sende forlengelse via Personalmeldingsmodulen.

Timelønte:  Forlengelsen skal maks være 6 måneder fram i tid ift opprinnelig sluttdato.
Vikariater: Send ny kjent stoppdato. Dersom stoppdato ikke er kjent legg stoppdato maks 6 måneder fram i tid.

Varsling Maksdato fra NAV:

Denne meldingen er automatisk generert på bakgrunn av Maksdato fra NAV.

Dersom den ansatte har vært tilbake i jobb en lengre periode så kan du se bort fra denne meldingen.

Er den ansatte fortsatt sykemeldt MÅ enheten før maksdato:
Stoppe/redusere lønn i aktuell prosent dersom den ansatte er helt/delvis sykemeldt ved maksdato.
Meldingen  må  sendes til  Lønnsavdelingen før lønnskjøring aktuell måned.

Dersom den ansatte jobber i perioder eller tar ut ferie vil maksdato forskyves.

Info dere må gi til  den ansatte:
Dersom den ansatte ikke er tilbake i sin hele stilling kan den ansatte søke arbeidsavklaringspenger/uførepensjon fra folketrygden via NAV. Dette gjør den ansatte i samråd med sin fastlege.

Den ansatte må søke aktuell pensjonskasse 3 måneder før sykepenger går ut - maks dato.