At statistikk basert på IPLOS som brukes for kommunen blir så riktig som mulig
Alle obligatorisk IPLOS felt må være fylt ut for at bruker skal telle med i data staten henter fra fagprogrammet.
Prosedyren brukes kun ved nyregistrering av brukere i Profil.
Gjøres av Forvaltning og koordinering - avdeling1.
De obligatoriske feltene er:
Felt 1 fylles ut under fanen Bruker
Felt 2 fylles ut under fanen Brukerdetaljer
Felt 3 – 25 fylles ut under fanen IPLOS
|
Felt 26 Finnes ved å trykke høyre musetast når i Bruker. Velg: Bistand og assistansebehov (IPLOS) |
Velg OK. Om bruker ikke er registrert tidligere kommer det opp et blankt bilde.
|
Trykk Insert. Velg rett dato for registreringen. Trykk Tabulator. Feltene for registrering kommer da opp
|
I feltet Merknad: Fyll inn hvilken avdeling og i hvilken sammenheng registreringen er foretatt.
Velg Ikke relevant på alle punkt vi ikke trenger å vite noe om, for å fatte vedtak eller gi tjeneste. Velg OK når registrering av alle punkter er ferdig. Velg Yes til Ønsker du å lagre endringer. |
Alle som gis en tjeneste vil ha minst et punkt med Middels problem eller høyere skår.
Ved f.eks. søknad om Trygghetsalarm
- Middels problem på Ivareta egen helse
- Ikke relevant på alle andre felt