Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at alle innbetalinger blir bokført til rett tid og på rett sak i saksbehandlersystemet Pilen.
 
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder saksbehandlere i parkering.
 
Ansvar for gjennomføring
Saksbehandlere utfører registreringene daglig.
 
Beskrivelse
Kontant innbetaling 
- Kunden kan ikke lengre betale kontant hos oss. Eventuell kontant innbetaling tas imot i Innbyggertorget
 
- Her må det lages en egen prosedyre for hvordan innbetalingen skal registreres inn i Pilen. 
 
- (Pilen: registrer enkeltbetaling kasse.)
 
- (Pengene leveres i banken sammen med bilag.)
 
Betaling via terminal 
- Betaling skjer via terminal i Innbyggertorget. 
 
- Kidnummer registreres, slik at innbetalingen registreres i Pilen via ocr neste virkedag. 
 
- Ved dagsoppgjør legges rapport fra terminal til saksbehandler. 
 
- Rapport arkiveres fortløpende i egen perm. 
 
 
OCR-fil 
- Hente inn fil fra banken. 
 
- Last filen inn i Pilen 
 
- Skriv ut oversiktslister.  
 
- Feilliste sjekkes.
 
- Last ev. datafil med betalinger inn på Kredinors nettside (dersom skyldner har betalt direkte til oss). 
 
 
Bankgiro innland 
- Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering 
 
- Ved manglende opplysninger, ta kontakt med betaler og få saksnummer. 
 
- Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett valuteringsdato.  
 
Bankgiro utland 
- Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering. 
 
- Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett val.dato. 
 
- Ev. agiovinning/-tap føres som dette. 
 
- Ved manglende saksopplysninger, ringe/ tilskrive betaler og be om nødvendige opplysninger. 
 
 
Innbetaling på ParkTradesak 
Ved betaling av en sak med status ParkTrade sendes epost til support@parkiapay.com. Be dem stoppe videre innkreving.