Hensikt
Denne prosedyre sikrer utforming av skriftlig dokumentasjon fra PP-tjenesten til andre instanser (sakkyndige vurderinger, testrapporter, opplysninger til viderehenvisninger osv.)
Dette dokumentet gjelder for ansatte i PP-tjenesten.
Ansatte i ulike roller i tjenesten.
Det skriftlige arbeidet skal være utformet slik at ungdommer, foresatte og andre uten bakgrunn fra fagfeltet greit kan forstå innholdet.
Du klargjør kildene til informasjonen din. Det skal skilles mellom faktainformasjon (data) og faglige vurderinger/tolkninger.
F.eks:
Mor sier at... eller: lærer har inntrykk av... eller: det ser ut for meg som om...
Du skriver ikke: barnet regredierer, og er symbiotisk med mor. Du kan skrive: skolen forteller at hun klenger veldig på mor og læreren. Jeg forstår dette sllik at hun regredierer ved press, og lett etablerer symbiotiske relasjoner til viktige voksne.
Alle utgående dokumenter kvalitetsikres og sendes ut via merkantilt team.
Sjekkpunkt som foretas er: