Publikums PC mellomlagring Rådhuskvartalet v. 1.1

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å vise hvordan en legger inn et vedlegg på publikums PC'en i Rådhuskvartalet.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte i innbyggertorget i Rådhuskvartalet.

 

Ansvar for gjennomføring

Arbeidsgiver har ansvaret for gjennomføringen.

 

Beskrivelse

Hvorfor mellomlagre på publikums pc.?

Innbyggere som skal søke om eks. redusert foreldrebetaling - ledsagerbevis - busskort – betalingsavtale kommunale krav osv, kan ha behov for å legge ved et vedlegg til en søknad.

Hvordan gjør de det ?

  • Hent dokumentet/ fil  som skal lagres eks. Skattemelding- Flyttemelding – Betalt semesteravgift –konto utdrag – Bilder.osv. Alt som er elektronisk hos innbygger kan mellomlagres.
     
  • Høyre klikk - Lagre som:
    • Velg Documents

      Beskjed som kommer på skjerm skal klikkes bort- Restriction klikk OK

    • Gi dokumentet et navn –TRYKK SAVE.

Dokumentet blir slette etter en time.

Hvordan hente opp igjen lagret dokument.

I søknaden klikk på legg til vedlegg – velg da vedlegget som er lagret på lokal pc documents.

Hvis kunden har med seg løse papirer som skal inn som vedlegg:

Innbyggertorg kan scanne inn dokumenter til vår publikums pc, slik at innbyggerne kan legge ved dette til ulike søknader.

Hent det scannet dokumentet på skrivebordet på publikums pc.

 

Definisjoner

 

Vedlegg og referanser