Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at overskytende saldo i saker betales tilbake til rette vedkommende eller føres mot andre uoppgjorte saker for samme registreringsnummer.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder for saksbehandlere i parkering.
Ansvar for gjennomføring
Saksbehandler gjennomfører oppgaven ukentlig.
Beskrivelse
Produsere refusjonsliste i Pilen ved å velge betaling/refusjon i menyen.
Produser og skriv ut listen.
Kontroller refusjonslisten
- Er eier leasingselskap, refunderes til eier.
 
- Legg inn kontonummer iht egen oversikt. 
 
- For eier Nordea Finans Norge AS: ref. til betaler. Betalers kontaktinformasjon finnes via vår tilgang til Nets. 
 
- Påfør mottakers navn og kontonummer på lista.
 
- Viktig å forsikre seg om at mottaker også er kontohaver. Gjøres ved oppslag mot Nets, hvor saksbehandlere har tilgang. 
 
- Dobbeltbetalinger: ved andre uoppgjorte saker for samme registreringsnummer, overføres saldo dit. 
 
- Ved overbetaling på inkassosaker, gjør oppslag i Kredinors nettkontor for å finne eventuelle uoppgjorte saker. Overføres mot disse. Dersom ingen uoppgjorte saker hos Kredinor, refunderes beløpet til betaler. Konferer om nødvendig med Kredinor.
 
- Produser så oppdatert refusjonsliste.
 
- Skriv ut. 
 
- Påføre kontonummer og ev. korrigerte navneopplysninger. 
 
Avsluttende behandling 
- Excel-ark lages og lagres i Sharepoint 
 
- Excel-ark og refusjonsliste oversendes samlet til regnskapstjenesten: post.regnskapstjenesten@kristiansand.kommune.no. Anmode om snarlig utbetaling. 
 
- Bokføre transaksjonene i Pilen. Valuteringsdato samme som anmodet utbetalingsdato.