Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at overskytende saldo i saker betales tilbake til rette vedkommende eller føres mot andre uoppgjorte saker for samme registreringsnummer.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder for saksbehandlere i parkering.
Ansvar for gjennomføring
Saksbehandler gjennomfører oppgaven ukentlig.
Beskrivelse
Produsere refusjonsliste i Pilen ved å velge betaling/refusjon i menyen.
Produser og skriv ut listen.
Kontroller refusjonslisten
- Er eier leasingselskap, refunderes til eier.
- Legg inn kontonummer iht egen oversikt.
- For eier Nordea Finans Norge AS: ref. til betaler. Betalers kontaktinformasjon finnes via vår tilgang til Nets.
- Påfør mottakers navn og kontonummer på lista.
- Viktig å forsikre seg om at mottaker også er kontohaver. Gjøres ved oppslag mot Nets, hvor saksbehandlere har tilgang.
- Dobbeltbetalinger: ved andre uoppgjorte saker for samme registreringsnummer, overføres saldo dit.
- Ved overbetaling på inkassosaker, gjør oppslag i Kredinors nettkontor for å finne eventuelle uoppgjorte saker. Overføres mot disse. Dersom ingen uoppgjorte saker hos Kredinor, refunderes beløpet til betaler. Konferer om nødvendig med Kredinor.
- Produser så oppdatert refusjonsliste.
- Skriv ut.
- Påføre kontonummer og ev. korrigerte navneopplysninger.
Avsluttende behandling
- Excel-ark lages og lagres i Sharepoint
- Excel-ark og refusjonsliste oversendes samlet til regnskapstjenesten: post.regnskapstjenesten@kristiansand.kommune.no. Anmode om snarlig utbetaling.
- Bokføre transaksjonene i Pilen. Valuteringsdato samme som anmodet utbetalingsdato.