Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at oppslag i historiske HK-oppvekst baser utøves på en forsvarlig saksbehandling
Dette dokumentet gjelder alle ansatte som er definert som aktive brukere i HK-Oppvekst.
Fagansvarlig for HK-Oppvekst er ansvarlig for at fagssystemet er satt opp slik at begrunnet oppslag kan gjøres. Saksbehandlere som har behov for å hente informasjon om tidligere saksbehandling er ansvarlig for å følge prosedyren.
Begrunnet oppslag i historiske baser på klienter og systemsaker gjøres på bakgrunn av:
Prosess
Ved oppslag, skrives ut nødvendig dokumentasjon som kreves for videre saksbehandling. Dokumentasjonen leveres til merkantil for skanning inn i ny aktiv HK-base, hhv på klient, system eller læringsmiljøsak.
Alternativt kan du formidle til merkantil via HK-melding klientnummer og brevnummer/journalnummer (fra gammel base) som skal skannes inn i ny HK-base.