Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at tjenesten har en forsvarlig registrering og oppfølging av saksbehandlingstid knyttet til sakkyndig vurdering.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Ansvar for gjennomføring
Arbeidsgiver har ansvaret for å ha rutiner for registrering og oppfølging av saksbehandlingstiden. Alle ansatte skal følge prosedyren ut i fra egen rolle.
Beskrivelse
SAKKYNDIG VURDERING
- Henvisning registreres i HK-fagsystem.
- Er bestillingen SV, føres dette inn i arkfanen "Venteliste".
Inndato: dato henvisningen har fått saksbehandler
Type: sakkyndig vurdering
Planlagt utdato: 3 måneder fra inndato. Ved sommerferie legges det til 2 måneder og ved juleferie 2 uker for skolebarn.
1 måned ved sommerferie og 2 uker ved juleferie for barn under skolepliktig alder.
Utdato: føres inn den dato SV blir sendt.
FERIEAVVIKLING
- Henvisninger mottatt på forsommeren med oppstart neste skoleår skal registreres på venteliste uavhengig av venteid.
Inndato: dato vurdert inntak
Type: ferieavvikling
Planlagt ut dato: første dag med fordeling av saker i teamene etter oppstart etter nytt skoleår.
Utdato: føres inn den dato henvisningen har fått saksbehandler
- Brev til henvisende enhet + foresatte med opplysning av ventetid ekspederes.
- Ved oppstart registreres saken under "Vårt arbeid".
FAGLIG VURDERT
- Gjelder f.eks. mottatt søknad om fremskutt/utsatt skolestart som skal saksbehandles hver vår før skolestart.
Planlagt ut dato: se registreringsark.
Ut dato: føres inn den dato "Vårt arbeid" opprettes.
Ventelistene sjekkes av merkantilt personale hver mandag før inntaksmøte.