Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling når skoler utfører logos på ikke-henviste barn.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder alle ansatte tjenesten.
Ansvar for gjennomføring
Saksbehandler som bistår med logosdrøfting har ansvar for å følge prosedyren.
Beskrivelse
- Skolen har tatt logos
- Skolen drøfter logos-profil og øvrige aktuelle opplysninger med PPT. (Egen sak på læringsmiljøveiledning, i samarbeidsmøte, eller skolen har bistand fra PPT på logos som endel av et større systemarbeid eller i logos-nettverk).
- Skolen dokumenterer at saken er drøftet med PPT samt konklusjon.
- Dersom dysleksi påvises:
- skolen skriver testrapport/bekreftelse
- vi har forslag på mal til bekreftelse, der det kommer frem at resultatet er drøftet med fagperson i PPT som støtter konklusjonen
- bekreftelsen brukes til å gi elevene rettigheter i forhold til hjelpemidler, tilrettelegginger osv.
- PPT bidrar med forslag til tiltak i opplæringen.
- saken kan følges opp som læringsmiljøveilednig (LMV) ved behov.
Vedlegg og referanser
Se prosedyre for systemregistrering i fagprogrammet HK-Oppvekst.