Logos utført av skole på ikke-klienter - prosedyre v. 1.1

 

 

Hensikt  

 

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling når skoler utfører logos på ikke-henviste barn.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte tjenesten.

 

Ansvar for gjennomføring

Saksbehandler som bistår med logosdrøfting har ansvar for å følge prosedyren.

 

Beskrivelse

  1. Skolen har tatt logos
  2. Skolen drøfter logos-profil og øvrige aktuelle opplysninger med PPT.   (Egen sak på læringsmiljøveiledning, i samarbeidsmøte, eller skolen har bistand fra PPT på logos som endel av et større systemarbeid eller i logos-nettverk). 
  3. Skolen dokumenterer at saken er drøftet med PPT samt konklusjon.
  4. Dersom dysleksi påvises:
    - skolen skriver testrapport/bekreftelse
    - vi har forslag på mal til bekreftelse, der det kommer frem at resultatet er drøftet med fagperson i PPT som støtter konklusjonen
    - bekreftelsen brukes til å gi elevene rettigheter i forhold til hjelpemidler, tilrettelegginger osv.
    - PPT bidrar med forslag til tiltak i opplæringen.
    - saken kan følges opp som læringsmiljøveilednig (LMV) ved behov.

 

Vedlegg og referanser

Se prosedyre for systemregistrering i fagprogrammet HK-Oppvekst.