Video i saksbehandlingen - prosedyre v. 1.0

 

 

Hensikt

 

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte som bruker video i saksbehandligen.

 

Ansvar for gjennomføring

Saksbehandler har ansvar for å følge prosedyren.

 

Beskrivelse

  1. Det skal innhentes skriftlig samtykke fra foresatte før videopptak med klienter og med læringsmiljø i fokus. Barnehagen/skolen/PPT tar ansvar for at dette blir gjort.  Skjema "avtale om video-opptak" 
    https://krikom.sharepoint.com/sites/opp-pptjenester/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BECDF011E-835A-4309-9EF8-34253D15E581%7D&file=8.1%20Avtale%20om%20video-opptak.doc&action=default&mobileredirect=true&CT=1603271293322&OR=ItemsView
    Avtalen skal registreres inn i klientjournalen.
  2. Opptaket lagres midlertidig på minnebrikke i kamera.  Overføring av video-opptaket til PC, dedikert til formål for redigering skal skje umiddelbart.  Deretter skal opptaket fra minnebrikken slettes.
  3. Observasjoner/resultat omgjøres til tekst i HK (journalnotat eller rapport) i forbindelse med den videre saksbehandling.
  4. Video-opptak slettes fra video-PC etter skriftliggjøring, evt. senest ved årlig virksomhetsregistrering.  Film som etter samråd med leder PPT vurderes brukt til undervisning eller demonstrasjonsformål, krever særskilt samtykke fra alle personer som ses i filmen.
  5. Der lærer primært er i fokus, registreres observasjon/resultat i HK-Oppvekst på skole/samarbeidsmøte/systemsak.