Gjenåpning av saker - prosedyre v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.

 

Beskrivelse

  • Gjenåpning av klientsaker skal være enkelt innenfor en tidsramme på 1 år, dvs. ikke ny henvisning.  Dette gjelder barn/elever som fortsatt går på samme barnehage/skole.
  • Gjenåpning krever en formulering av en "bestilling" på hva PPT skal bidra med inklusive pedagogisk rapport.
  • Gjenåpningen skal behandles i Inntaksteamet.
  • Foresatte skal underskrive, elever over 15 år.
  • Egen mal/skjema er utarbeidet.  (Intranett).
  • Barn som har skiftet barnehage/skole, må ha ny komplett skriftlig henvisning (inklusive pedagogisk rapport).