Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten.
ette dokumentet gjelder alle ansatte som saksbehandler innenfor fagfeltet.
Saksbehandlere ansvar for å kjenne til og saksbehandle iht prosedyren.
Læringsmiljøveiledning - med utgangspunkt i enkeltbarn:
Læringsmiljøveiledning og vurderingssamtaler logopedi i barnehage og skole gjennomføres av logoped i team.
NB: Stamming tas direkte inn som sak.
Henviste saker som tas inn i PPT:
Det skal grunngis hvilken vurdering som er gjort, hva vurderingen baserer seg på. Resultatet fra kartlegging må fremkomme i SV. Ressurs angis som hovedregel "inntil ..X timer, eller målene med logopedibehandlingen er nådd".
Samme krav til SV for logopedi som alle andre saker etter §§ 5-1 og 19a.
Dersom det er behov for ny kartlegging underveis i opplæringen kan dette gjøres av logoped fra KSS, så lenge det tilsvarer hva som forventes også i andre saker ute i barnehagene/skolene.
Når SV er ferdig:
IOP og årsrapport gjelder som i alle andre saker som omhandler §§ 5-1 og 19a.
Avslutte saker i PPT:
Når logoped fra KSS har vurdert at målene er nådd og avsluttes spesialundervisningen/den spesialpedagogiske hjelpen.