Logopedi - prosedyre v. 1.0

 

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten.

Gjelder for

ette dokumentet gjelder alle ansatte som saksbehandler innenfor fagfeltet.

Ansvar for gjennomføring

Saksbehandlere ansvar for å kjenne til  og saksbehandle iht prosedyren.

Beskrivelse

Læringsmiljøveiledning - med utgangspunkt i enkeltbarn:
Læringsmiljøveiledning og vurderingssamtaler logopedi i barnehage og skole gjennomføres av logoped i team.
NB: Stamming tas direkte inn som sak.

 

Henviste saker som tas inn i PPT:

  • Vanlig henvisning, med pedagogisk rapport
  • PPT skriver sakkyndig vurdering

Det skal grunngis hvilken vurdering som er gjort, hva vurderingen baserer seg på.  Resultatet fra kartlegging må fremkomme i SV.  Ressurs angis som hovedregel "inntil ..X timer, eller målene med logopedibehandlingen er nådd".

Samme krav til SV for logopedi som alle andre saker etter §§ 5-1 og 19a.

Dersom det er behov for ny kartlegging underveis i opplæringen kan dette gjøres av logoped fra KSS, så lenge det tilsvarer hva som forventes også i andre saker ute i barnehagene/skolene.

 

Når SV er ferdig:

  • Enhetsleder skole fatter enkeltvedtak i samråd med KSS.
  • Oppvekstdirektøren fatter enkeltvedtak for privatskoler og barnehager i samråd med KSS.

IOP og årsrapport gjelder som i alle andre saker som omhandler §§ 5-1 og 19a.

 

Avslutte saker i PPT:
Når logoped fra KSS har vurdert at målene er nådd og avsluttes spesialundervisningen/den spesialpedagogiske hjelpen.