Agenda til oppstartsmøte med nye kommuner v. 1.1

 

Oppstartsmøte   

 

Dato:  

Klokka: 

 

Møtested: 

 

Møteleder: 

 

Tilstede: 

 

Referent: 

 

 

 

 

 

 

 

     
 

 

 

     
 

Saksliste 

Saks-ansvarlig 

 

Kort presentasjonsrunde 

 

 

Presentasjon av deltakere i telefonmøtet. 

Tellu referent 

 

Litt om Responssenteret (RS) i Kristiansand 

 

 

Informasjon om organisering og ansatte 

Svarprosedyren – faglig kvalitet er viktig og grunnleggendePrøver å kartlegge brukere ift covid dersom de ikke har hjspl til daglig 

Lik respons uavhengig av hvem som er på jobb 

Kundevennlighet, pasienten i sentrum og god service 

Trygghetsalarmen brukes hovedsaklig til helsehjelp. Forsøker å sile bort praktiske behov som ikke er akutt 

Generell svarprosedyre (ligger vedlagt) 

Rutine ved ny installering av alarm (ligger vedlagt) 

Rutine for kontakt mellom RS og kommunen ved utrykning (ligger vedlagt) 

Ved evt Tryggi og EPJ vil rutine komme 

Lydlogg 

Telefonnummer som responssenteret ringer fra: 67112570 

Kommunen kan nå RS på (inn på plattformen): 67110099 

Vakttelefon til responssenteret 94795030 (må ikke leveres ut til brukere) 

 

 

Gjennomgang ved Renate 

 

 

 

Litt om ny kunde/kommune 

 

 

Totalt antall brukere/TA?  

Fremdriftsplan på installeringer 

Hva slags type alarmer har de? Tilleggsteknologi? 

Hvem er utrykningsenhet? Bruk av pårørende som utrykning? 

 

 

 

 

Hvilken informasjon er viktig for RS, som er tilgjengelig i UMO 

 

 

Klient: 

  • Viktig at alt av personalia stemmer 

  • Dersom bruker ikke kan besvare telefonen er det ønskelig at det ikke legges inn telefonnummer 

  • Det er ønskelig med personnummer på alleAMK bruker det 

 

Notater: 

  • I feltet notater legges info om viktige diagnoser/medisiner (slag, afasi, epilepsi, diabetes, hjerteproblematikk, bruk av blodfortynnende, nitro o.l…)  

  • Her legges også info om mobilitet og evt faste besøk fra hj.tj. 

  • Dersom det er noe som fraviker fra normal rutine, f.eks at bruker ikke har språk, legges dette i eget notat med popup-funksjon. Dersom det er ønskelig at hj.tj varsles dirkete, f.eks ved en døralarm, må dette også legges inn som popup. 

  • Positiv covid test: kan legges inn som en pop up dersom det er ønskelig at vi informerer utrykningsenhet om dette. Obs kan legges med en sluttdato etter for eksempel karantenetid er over 

 

Pårørende: 

  • Normalt kontakter vi ikke pårørende 

  • Ved bruk av Tryggi. Viktig at pårørende er godt informert om hva det innebærer 

  • Ved bruk av pårørende som utrykningsenhet må de legges under profesjonelle helsearbeidere 

 

Profesjonelle helsearbeidere: 

  • Kontaktinfo til utrykningsenheter (ulike soner, dag/kveld/natt) 

  • Direkte nr. til AMK (ikke 113), Brannvesen (ikke 110), Politi (ikke 112) og Legevakt (prioritert/hemmelig).  

 

NB! Disse opplysningene må være lagt inn under ressurser før tilkobling til responssenteret. Opplysningene må også oppdateres f.eks ved flytting. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvem skal RS henvise brukeren til når de ønsker endringer på f.eks med lyd, plassering eller andre spørsmål til alarmen?  

 

 

Hva slags informasjon får brukeren utlevert? 

Tips til plassering, høy lyd fra røykvarsler, praktisk bruk av alarmen, batteri, lys, rekkevidde kan være fint å informere bruker om  

Hvilke nummer kan vi evt levere ut til brukerne ved spørsmål?  

 

 

Annet 

 

 -Avvikssløyfe 

 

Alle avvik skal inn til support@tellu.no 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sideskift 

Vedlegg: