Feil |
Feilsøking som gjøres før man melder videre |
Meldes til |
Sms virker ikke |
Åpne manuell alarm på Bærum test og sende sms til 1.ressurs Kristiansand test |
Tellu hele døgnet |
Telefon ringer ikke |
Har du valgt riktig telefonnummer? Prøv annen telefon, evt mobil, evt Telia |
Tellu dersom det varer mer enn 10 min for alle |
Det kommer unormalt mye backup-alarmer |
Spør personalet om de mottar talemelding |
Tellu hele døgnet dersom det har vart mer enn 10 min eller at personalet sier at de ikke mottar talemelding |
Man blir logget ut av UMO |
Prøv å logge inn igjen, evt annen pc |
Tellu så fort som mulig dersom ingen er inne Dersom alle er ute (driften ikke er oppe og går) varsles Renate etter 30 min |
Alarm som henger seg |
Be annen operatør overta |
Dersom man ikke kommer ut av den, logg ut av UMO. Være ute i 5 min før man logger seg inn igjen. Bruk annen PC/vikarbruker ved behov i mellomtiden |
Feil med Telenornettet |
Prøve Telia (henger lapp ved pult 3). Evt slå av/på 4G |
Tellu hele døgnet (prøv Telia eller uten 4G dersom dere ikke kommer gjennom). Evt via Teams til Renate hvis man ikke kommer gjennom til Tellu |
|
|
|
Alarmer uten navn |
Søke på enhet og CLI Står det kommunenavn? |
Tellu hele døgnet dersom vi ikke vet hvem det er |
Kommer ikke inn på Shepherd |
Gjelder det alle operatørene?
Glemt passord? |
Tellu hele døgnet dersom ingen kommer inn Mail til Renate dersom det er en enkelt operatør som ikke kommer inn |
Tryggi virker ikke |
Er det ny-innstallering? Tar en dag før det virker |
Mail til Renate uansett om det er enkeltbruker eller en hel kommune Ringer ikke pårørende dersom det ikke virker |
Besøksplan virker ikke |
Er det en bruker, en kommune, eller alle? |
Mail til Renate uansett om det er enkeltbruker eller en hel kommune |
Epj-meldinger virker ikke |
Er det en bruker, en kommune, eller alle? |
Enkeltbruker der det kommer rød trekant: Mail til Renate Utfall i en hel kommune: Telefon til Tellu på dagtid, mail til Renate resten av døgnet |
|
|
|
E-lås som ikke virker, akutt behov for å åpne dør |
|
I Asker/Bærum: Stendi kan selv ringe Tellu hele døgnet. Vi kan evt også ringe Tellu for dem. Andre kommuner: Må fikse det selv/ha egne rutiner på det |
Feil med e-lås uten akutt behov for å åpne dør |
|
I Asker/Bærum: Send mail til Renate Andre kommuner: Be hj.tj sjekke og evt melde det videre |
Feil |
Feilsøking som gjøres før man melder videre |
Meldes til |
Alarmsmykke virker ikke |
Holde inne i 2-3 sek Tips: Kan de bruke alarmboksen i påvente? |
Alle kommuner: Mail til Renate Evt be 1.ressurs vurdere behov for fysisk tilsyn |
Alarmboks virker ikke |
Står støpsel i?
|
Alle kommuner: Mail til Renate Det er kommunens ansvar. Be evt 1.ressurs vurdere behov for fysiske tilsyn |
Alarm som ikke virker på dagtid |
|
Asker/Bærum: Be bruker ringe teknisk support, evt mail til Renate dersom ikke det går Andre kommuner: Be bruker (evt hj.tj) kontakte kommunen sin |
Kamera som ikke virker |
Sjekk feilsøkliste under planlagt kameratilsyn i svarprosedyren |
Mail til Renate dersom problemet vedvarer |
|
|
|
Dignio virker ikke |
Be en annen operatør prøve Prøv en kommunal PC |
Ring Dignios support på tlf 69 95 55 25 dersom man ikke kommer inn på en halv time Ring avd-leder dersom man ikke kommer inn i løpet av 1 time |
Feil på fiberlinje – utfall av PC 1,3,5 eller 2 og 4 |
Sjekk hvilke PC-er som er i orden Prøv bærbare PCer (simkort) Oppretthold driften med de PCene som virker
|
Sjekk med Tellu etter 10 min Dersom det ikke er feil hos Tellu er det sannsynligvis feil lokalt hos oss, og da er det avd.leder som kontaktes. Er driften oppe og går kan dere vente med å varsle avd.leder til f.eks dagen hvis det er på natt. Det er samtidig ikke meningen at dere skal trenger å sitte 12 timer på en bærbar PC, så ring etter behov
|
Kommer ikke inn i UMO |
Glemt egen mobil: Bruk youbikey
Glemt passord: Bruk vikarbruker
Fått ny tlf: Bruk youbikey i mellomtiden
|
Send mail til avd.leder som bestiller nytt Send mail til avd.leder som bestiller ny aktiveringslink til Duo mobile |
Kommer ikke inn på Innafor på UMO-PC |
Logg inn på kommunal PC. Passordet kan være utløpt Prøv på nytt å logge inn på Innafor Bruk evt Innafor fra kommunal PC Ny tlf: Authenticator må nullstilles. Send mail til IT. Be en kollega logge seg inn i mellomtiden Man kan bytte passord på passordportalen: Man kan gå direkte til UMO ved å gå til http://remote1.telenorobjects.com/RDWeb Direkte til Stavanger-server: http://remote2.telenorobjects.com/RDWeb
|
|
Feil |
Feilsøking som gjøres før man melder videre |
Meldes til |
Fornubu server er nede |
Dersom alarmene kun kommer på Stavangerserveren, kan det være noe feil med hovedserveren Man kan bli kastet helt ut av Umo, eller det kan stå «ikke tilkoblet» på toppen av skjermen Logg inn flere operatører på Stavanger Logg inn og ut av Fornebu
|
Informer Tellu hvis det vedvarer i mer enn 5 min Dersom driften opprettholdes på Stavanger trenger man ikke varsle avd.leder
|
Kommer ikke inn på Stavangerserver |
Man må skrive @telenorobjects.com etter brukernavnet (samme passord som på Fornebu) Prøv fra en annen PC og med en annen bruker
|
Prøv i 15 min før dere varsler Tellu
|