eHandel - Visma Bestilling app v. 2.1

Hensikt 

Hensikten med dette dokumentet er å beskrive hvordan ansatte i Kristiansand kommune laster ned appen Visma Bestilling 

  

 

Gjelder for 

Mobilappen Visma Bestilling kan brukes på telefoner og nettbrett (Android og IOS) av de som er behovsmeldere og rekvirenter/bestillere i ehandel. Visma Bestilling er ikke ment som å være kopi aeHandelWeb, men et supplement til denne. 

 

Beskrivelse 

Løsningen forutsetter at du har installert Authenticator og Global Protect på mobilen din eller nettbrett. Dersom du allerede har installert disse to appene, trenger du ikke å gjøre det på nytt. 

Her finner du en veiledning til hvordan du kan laste ned Authenticator.

 

 

 

Global Protect:  ​

Installer Global Protect fra GooglePlay eller AppStore. 
Skriv inn Portalen: vismagp.kristiansand.kommune.no i portal-feltet som kommer når Global Protect – appen startes. 
Logg inn med epostadressen. Du får da et valg om du vil installere Authenticator (hvis du ikke har det allerede) på mobilen din, eller få kode via sms. 

 

På mobil eller nettbrett – Installer appen Visma Bestilling 

Installer appen Visma Bestilling fra GooglePlay eller AppStore alt etter hvilken telefontype du har. 

Etter at appen er installert må du si ja til at kamera skal brukes. Ved første pålogging må du skanne QR-koden. QR-koden finner du under brukerinnstillinger på web: 

QR_koden.JPG 

 

 

Det må ikke ha gått mer enn 30 minutter fra du logget deg på startsiden til QR-koden blir avlest. Etter at QR-koden er lest identifiseres brukeren og du får en velkomsthilsen. Deretter legger du inn en 4 siffret personlig kode (2 ganger). Når det er gjort blir du spurt om du ønsker å bruke biometri (feks ansiktsgjenkjenning i stedet for personlig kode).

 

Husk at kodene er personlige og skal ikke skannes av andre enn deg selv.

 

En QR-kode er gyldig i 30 dager. Da må du lese av QR-koden på ny. Dersom du velger Logg av på appen må du også lese av QR-koden på ny. Mislykkes du med å lese av koden må du logge av startsiden og logge på igjen.

 

 

 

Rekvirent/bestiller kommer direkte til bestillingsvindu mens behovsmelder må velger riktig forbruksenhet (avdeling) ved første pålogging.  

 

 

Vedlegg og referanser 

 

Spørsmål, ta kontakt med post.regnskap@kristiansand.kommune.no