Prioritering av oppgaver i PPT - prosedyre v. 1.0

Prosedyre:

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at PP-tjenesten ivaretar sitt lovpålagte mandat med prioritering av de ulike oppgaver.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Ledernivå har ansvar for å ha rutiner for oppfølging av prioriteringene.
Alle ansatte har ansvar for å følge prosedyren.

 

Beskrivelse

Første prioritet:

  • Akutt
  • Tilbud om læringsmiljøveiledning - jfr egen prosedyre
  • Nyhenviste individsaker
  • Bydelsmøter/nettverksmøter for barnehage

Andre prioritet:

  • Eksisterende saker som må ha ny SV (1.trinn, før 8.trinn og de som har byttet bhg/skole).
  • Henviste større systemsaker (læringsmiljøutvikling)

Tredje prioritet

  • Oppfølging av klienter som har gyldig SV herunder deltagelse i ansvarsgruppe, tverrfaglige møter for disse elevene
  • Saker der det kun bes om utredning av dysleksi, og spesialundervisning ikke er aktuelt.