Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at enhetlig saksbehandling i tjenesten.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
((NB: Læringsmiljøveiledning – med utgangspunkt i et barn (avtales ute i samarbeidsmøter/skole eller på mail/bhg)
Jfr. prosedyre læringsmiljøveiledning)
Systemhenvisning større systemarbeid - læringsmiljøutvikling (Henvises på eget skjema)
Systemhenvising saksbehandles via inntaksteamet/møtet.
I henviste saker på systemnivå må bestillingen avklares og konkretiseres i første møte. Bestillingen må sees ift institusjonens egen kartlegging, den pedagogiske analysen (PA/SMTTE) ol. , som foreligger forut for henvisningen.
En avklaring innebærer minimum: Målsetting, tidsavgrensning, oppgavefordeling og arbeidsmåte/metode. Dette nedtegnes i referat. Sak avsluttes i evalueringsmøtet som avtales ved oppstart (jfr. tidsavgrensning). Husk å registrere avslutning.
Dersom målet ikke er nådd må annen kompetanse innhentes/vurderes eventuelt ny bestilling til PPT avklares.
Eksempler på større systemarbeid i PPT/ hva vi kan tilby:
- Implementering av helhetslesing
- Inkluderende matematikkopplæring
- Klasseledelse/gruppeledelse
- Opplæring/veiledning i TBO
- Ulike utfordringer nyttet til sosiale/emosjonelle
- Kurs fra logopedene
- Logosnettverk
- Språkstimulering
Eksempler på verktøy/metoder
- Marte Meo-prinsipper/film
- systematisk observasjon
- PA
- SMTTE
- Psykoedukasjonspermen
- Livsmestring/RVTS
SE PROSEDYRE FOR REGISTRERING AV SYSTEMARBEID.