Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten
Gjelder for
Dokumentet gjelder alle ansatte.
Ansvar for gjennomføring
Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
Beskrivelse
Flere saksbehandlere:
- Vi kan i PP-tjenesten ha inntil to saksbehandlere i klientsaker. Dvs. 1. og 2. saksbehandler.
- Førstesaksbehandler har oversikt og styrer klientsaken inklusive registreringsarbeidet i HK. Alt arbeid må gjennom første saksbehandler.
- Andre saksbehandler har ansvaret for delutredning og spesielt avtalt oppfølging som samordnes i en helhetlig forståelse i klientens problem og behov.
- I større systemhenviste saker kan det være flere saksbehandlere
- I Læringsmiljøveiledning, inntil to saksbehandlere
- Det er nødvendig med nært samarbeid mellom saksbehandlere i samme sak
- 2. saksbehandler overtar saken om 1.saksbehandler ikke kan stille.