Flere saksbehandlere i aktive saker - prosedyre v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig saksbehandling i tjenesten

 

Gjelder for

Dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.

Beskrivelse

Flere saksbehandlere:

  • Vi kan i PP-tjenesten ha inntil to saksbehandlere i klientsaker. Dvs. 1. og 2. saksbehandler.
  • Førstesaksbehandler har oversikt og styrer klientsaken inklusive registreringsarbeidet i HK. Alt arbeid må gjennom første saksbehandler.
  • Andre saksbehandler har ansvaret for delutredning og spesielt avtalt oppfølging som samordnes i en helhetlig forståelse i klientens problem og behov.
  • I større systemhenviste saker kan det være flere saksbehandlere
  • I Læringsmiljøveiledning, inntil to saksbehandlere
  • Det er nødvendig med nært samarbeid mellom saksbehandlere i samme sak
  • 2. saksbehandler overtar saken om 1.saksbehandler ikke kan stille.