Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre en enhetlig saksbehandling i tjenesten.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Ansvar for gjennomføring
Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
Beskrivelse
Kontaktperson på barnehage skal:
- Besvare generelle spørsmål
- Kunne veilede på om problemstillinger hører hjemme i rødt, gult eller grønt (hjelp til å henvise riktig/forstå systemet riktig. Ikke ha prehenvisningsmøter)
- Være bindeleddet mellom barnehage og teamet
- PPT tettere på; gjøre seg kjent med læringsmiljø i barnehage hvor PPT har klienter. Informere ledergruppa om systembehov/utfordringer i barnehagen av vesentlig betydning for barn og vårt arbeid.
Kontaktperson på skole skal:
- Representere PPT på faste samarbeidsmøter
- Besvare generelle spørsmål
- Kunne veilede på om problemstillinger hører hjemme i rødt, gult eller grønt (hjelp til å henvise riktig/forstå systemet riktig. Ikke ha prehenvisningsmøter)
- Være bindeleddet mellom skolen og teamet
- Ha kjennskap til skolens faglige liv, kultur og sosiale miljø, samt vite om hvilken problematikk skolen har som utfordring (systemdeltakelse) Informere ledergruppa om systembehov/utfordringer på skolen av vesentlig betydning for elever og vårt arbeid
- Registrere systemdeltakelse i HK (jfr prosedyre for systemregistrering)
- PPT tettere på; gjøre seg kjent med opplæring på trinnene hvor PPT har klienter.