Barnehage- og skolekontakt - prosedyre v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre en enhetlig saksbehandling i tjenesten.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.

 

Beskrivelse

Kontaktperson på barnehage skal:

  • Besvare generelle spørsmål
  • Kunne veilede på om problemstillinger hører hjemme i rødt, gult eller grønt (hjelp til å henvise riktig/forstå systemet riktig. Ikke ha prehenvisningsmøter)
  • Være bindeleddet mellom barnehage og teamet
  • PPT tettere på; gjøre seg kjent med læringsmiljø i barnehage hvor PPT har klienter. Informere ledergruppa om systembehov/utfordringer i barnehagen av vesentlig betydning for barn og vårt arbeid.

 

Kontaktperson på skole skal:

  • Representere PPT på faste samarbeidsmøter
  • Besvare generelle spørsmål
  • Kunne veilede på om problemstillinger hører hjemme i rødt, gult eller grønt (hjelp til å henvise riktig/forstå systemet riktig. Ikke ha prehenvisningsmøter)
  • Være bindeleddet mellom skolen og teamet
  • Ha kjennskap til skolens faglige liv, kultur og sosiale miljø, samt vite om hvilken problematikk skolen har som utfordring (systemdeltakelse) Informere ledergruppa om systembehov/utfordringer på skolen av vesentlig betydning for elever og vårt arbeid
  • Registrere systemdeltakelse i HK (jfr prosedyre for systemregistrering)
  • PPT tettere på; gjøre seg kjent med opplæring på trinnene hvor PPT har klienter.