Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre en enhetlig saksbehandling i tjenesten.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
1. Merkantilt personale registrerer henvisninger fortløpende. Henvisninger kvalitets sjekkes av merkantile: det formelle skal være ok ved mottak.
2. Før inntaksmøte sjekker teamkoordinatorene innkomne saker i sine bydeler. Det gjøres notater i meldingsskjema. Koding av sak skrives i emnefeltet, f.eks "Henvisning til inntaksteam - LUND - INN". Kodene som benyttes er " INN" (inntak), "AVSL." (avslag), "VURD" (vurderingssamtale), INFO (informasjon fra skole/bhg) og INFO Int. (informasjon internt).
Teamkoordinatorene sjekker henvisningene ut ifra følgende inntakskriterier
1. Saken hører innunder PP-tjenestens ansvarsområde
2. Pedagogsk rapport og aktuelle vedlegg er vedlagt og tilstrekkelig for inntak
3. Om problematikken som det søkes hjelp til kan løses innefor barnehagens eller skolens ordinære opplegg tilbys vurderingssamtale
3. Inntaksmøte er hver mandag kl 1200-1330. Teamkoordinatorer og Leder deltar i møtet.
4. Teamkoordinator legger fram henvisningene i sin bydel: - dersom saken er opplagt klar for inntak, konkluderes raskt - henvisninger som er uklar i sin bestilling drøftes i inntak, kan tas med til teamet og sjekkes ut og/eller evt. gis vurderingssamtale. - henvisninger som blir vurdert til læringsmiljøveiledning, gis vurderingssamtale. - Vurderingsamtalen tilbys innen maks 15 virkedager. Dersom en overstiger 15 virkedager begrunnes det faglig.
- Vurderingssamtaler innen logopedi, foretas av logoped i det aktuelle teamet innen samme tidsramme. - Ved avslag må begrunnelse presiseres skriftlig av den som har vurderingssamtalen og sendes foresatte/skole/bhg.
- Ved inntak lages et journalnotat
5. Henvisninger returneres (etter inntaksmøtet) til merkantil for koding i HK iht hva som er bestemt for den enkelte sak og klargjør til fordeling i teammøtet evt. bistå med å innkalle til vurderingssamtale.
6. Fordeling av saker foretas hver tirsdag i oppstart av teamtiden. Teamkoordinator tar ansvar for at saker blir fordelt og resultatet meddeles merkantile. Oversikt over fordeling av nyhenvisninger ivaretas av teamkoordinator. Henholdsvis 3 skolesaker (unntatt voksenopplæring) og 4 barnehagesaker per fire uker.