Adressat på Sakkyndig vurderinger - prosedyre v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre en enhetlig praksis i tjenesten.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.

 

Beskrivelse

Adressater på SV-dokumenter:

  • Barn i barnehagen (§19a og 19h)  - sendes Oppvekstdirektør og kopi til barnehagen og foresatte
     
  • Barn som bytter barnehage til høsten (vår-opptaket)  - sendes Oppvekstdirektøren og kopi barnehagen barnet går på og foresatte
     
  • Barn som skal begynne i barnehage for første gang og barn med hjemmestimulering - sendes Oppvekstdirektøren og kopi til foresatte og barnehagen når det er avklart.
     
  • Barn som skal begynne på skolen - sendes skolen som eleven skal begynne på og kopi til foresatte
     
  • Barn/elever som søkes til Kompetanseavdeling - sendes Oppvekstdirektøren med kopi til foresatte
     
  • Barn som søker utsatt/fremskutt skolestart - sendes Oppvekstdirektøren med kopi til foresatte
     
  • Elever i grunnskolen (§ 5.1, inkl. § 2.6, § 2.14 og § 2.16) - sendes skolen v/rektor som eleven går på og kopi til foresatte og eleven selv (over 15 år).
     
  • Elever i grunnskolen (§ 2.1 4.ledd) - sendes Oppvekstdirektøren med kopi til nærskole,  foresatte og eleven selv (over 15 år)
     
  • Elever ved private friskoler - sendes Privatskolen og kopi til Oppvekstdirektøren, foresatte og eleven selv (over 15 år).
     
  • Elever med annen hjemmekommune og skoleplass i kommunale skoler i Kristiansand (f.eks forsterbarn) - sendes Oppvekstdirektør og kopi til skole, barnevern og fosterforeldre.  Det avklares om biologiske foreldre skal ha kopi.