Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at inngående dokumenter som kommer rett til HK-Oppvekst men skal registreres i Public 360 blir forskriftsmessig ivaretatt.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte som journalfører dokumenter i tjenesten. Dette utføres i dag av PPTs dokumentkontor.
Ansatte som journalfører dokumenter må gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
Post rutine for SVAR INN koblet til fagsystemet HK-Oppvekst
Fakta om digital post
Det er kun digital post som er sendt fra virksomheter som benytter KS SvarUt og stiles til PP-tjenestens org.nr. som havner direkte i HK-data via SvarInn.
Digital post som er sendt fra virksomheter som benytter andre kanaler for utsending av digital post kommer fortsatt i Altinn.
PP-tjenesten overtar mottak og registrering av post som sendes dem fra SvarUt-virksomheter. Dette skjer ved import direkte til HK-data via SvarInn. Alt som gjelder elever/barn og skal registreres i HK-data blir forskriftsmessig ivaretatt.
Det som importeres til HK-data kan også omfatte administrativ post som skal journalføres i Public 360 (bl.a oversendelse av dokumenter fra IKAVA i saker om partsinnsyn).
Dersom opplysningene ikke er unntatt offentlighet må PP-tjenesten umiddelbart oversende fila med adm.post til post.oppvekst på e-post for journalføring.
Dersom opplysningene er unntatt offentlighet må PP-tjenesten umiddelbart mellomlagre den aktuelle fila i mappa som pr dd. er i bruk til dette. Det må i utgangspunktet sendes mail til post.Oppvekst som påminnelse.