Mal oppstartsdokument v. 1.3

 

 

OPPSTARTSDOKUMENT NYE PROSJEKTER - ØKONOMIPLAN xx-xx

 

 

Ved oppstart av behovsutredningsfasen skal bestillersektor utarbeider en kortfattet presentasjon av prosjekt/behov. Oppstartsdokumentet skal inneholde en beskrivelse av relevant bakgrunnsdata, brukers krav, samt prosjektmål (ref. Investeringsinstruksen).

 

 

Bestillerområde:

 

Prosjektnavn:

 

Områdets prosjektansvarlig:

 

Ønsket ferdigstillelse:

 

 

 

Beskrivelse av behovet:

Det skal vurderes om gjenbruk av eksisterende bygningsmasse er mulig.

(eks. nytt bygg, tilbygg, rehab.)

 

 

 

 

Grunnlaget for områdets behov:

Eks; pålegg fra sentrale myndigheter, kommunale vedtak, prognoser, spesielle rammebetingelser, evt. konsekvenser

 

 

 

 

Brukers krav til prosjektet:

Eks: lokalisering, spesielle kvaliteter/funksjoner

 

 

 

 

Samarbeid/sambruk/flerbruk med andre områder/enheter:

Det skal vurderes og kommenteres om behovet kan ses i sammenheng med øvrige kommunalområders behov.

 

 

 

 

Kommentar fra Eiendom vedrørende tilgjengelig bygningsmasse:

 

 

 

 

Kommentar fra Klima og arealutvikling vedrørende optimal plassering i et miljøperspektiv:

Er lokalisering i henhold til kommuneplanens samfunnsdel (KPS), arealstrategi?